تدوین پیوست فرهنگی رایتل توسط حوزه و دانشگاه

۲۲خردادماه،

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از انعقاد قرار داد سه جانبه این وزارتخانه با حوزه علمیه قم و دانشگاه علامه طباطبایی برای تدوین پیوست فرهنگی رایتل – اپراتور سوم تلفن همراه – خبر داد.
به گزارش مهر، محمدحسن نامی گفت: در آینده نزدیک، پیوست فرهنگی رایتل (اپراتور سوم) تلفن همراه با قرار داد سه جانبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حوزه علمیه قم و دانشگاه علامه طباطبائی تدوین خواهد شد.
وی در مراسم امضای توافق نامه ایجاد پژوهشگاه ICT در دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: باید به منظور استفاده از تکنولوژی های تازه و بهره گیری از فناوری های متناسب با فرهنگ ایرانی- اسلامی، فرهنگ سازی لازم انجام شود.
نامی افزود: باید تلاش های گسترده ای در حوزه ICT به عنوان یکی از حوزه های موثر در توسعه فرهنگی کشورها و انتقال فرهنگ از کشورهای مختلف به کشورهای هدف، صورت گیرد و دانشگاه ها یکی از اصلی ترین منابع در این حوزه محسوب می شوند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات با سرعت بسیاری در حال پیگیری است و محتواها برای آن آماده شده اما برای استفاده بهینه تر روی این شبکه باید از الان فرهنگ سازی لازم در بخش های مختلف صورت گیرد.
نامی تحقیق را منشا تولید علم و ثروت عنوان و تصریح کرد: معتقدیم تحقق پیش بینی ها در خصوص افزایش ثروت در جامعه تنها با توجه به امر تحقیقات و توسعه علمی که از سوی دانشگاهها عملیاتی می گردد، قابل پیاده سازی است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ICT را مهمترین و تاثیرگذارترین حوزه در همه سطوح دانست و ادامه داد: کشورهای غربی در تلاش می باشند تا با گسترش فناوری های نوین از جمله تلفن همراه، پیش از پیش در فرهنگ عمومی مردم جهان نفوذ کرده و اهداف مدنظر خود را پیاده کنند.
نامی با اشاره به فعالیت های گسترده ای که از سوی بعضی پایگاه اینترنتی ها نظیر گوگل ارث و ویکی پدیا صورت می گیرد، گفت: این گونه پایگاه اینترنتی ها در تلاش می باشند تا با بهره گیری از خرد جهانی، نسبت به توسعه همه جانبه بخش های مدنظر خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه در ایران نیز باید چنین پایگاه اینترنتی هایی ایجاد شود، گفت: این پایگاه اینترنتی نیازمند قرار گرفتن اطلاعات و محتواهای به روز است که باید با بهره گیری از توانمندی گروههای علمی در دانشگاه ها و حوزه ها نسبت به تولید محتواهای مدنظر اقدام شود؛ از آن جایی که این اطلاعات مورد استفاده تمامی مردم جهان قرار خواهد گرفت باید به زبان های مختلف ترجمه و روی این پایگاه اینترنتی قرار گیرد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.