تدوین ۲نظام‌نامه در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات

نظام‌نامه از مجموعه نظام‌های فرابخشی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) در موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین شد.
به گزارش مهر،در پایگاه خبری ایستنا نظام‌های “محرمانگی، امضای دیجیتال و حمایت از رمز ملی” و “ارزیابی و اعتبارسنجی محصولات و عرضه‌کننده خدمات افتا” از مجموعه نظام‌های فرابخشی افتا پیش‌بینی شده در سند راهبردی افتا، در موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین شد.

 تدوین ۲نظام‌نامه در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات

در اقدامات پنجم و هفتم از راهبرد دوم سند راهبردی افتا، تدوین “نظام محرمانگی و امضای دیجیتال” و در قالب اقدام سوم از راهبرد دوم این سند، تدوین “نظام ارزیابی و اعتبارسنجی محصولات و عرضه کننده خدمات افتا” پیش‌بینی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان همکار در تدوین این اسناد، تعیین شده است.

کمیته افتای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تدوین نظام‌نامه‌های مذکور را به مؤسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات ارجاع داد که این نظام‌ها در قالب دو پروژه برون‌سپاری مجزا به مرحله اجرا درآمد و ضمن آن اسناد بالادستی مربوطه نظیر سند راهبردی و نظام‌نامه تدوین و خروجی‌های آن نهایی شد.

در حال حاضر نسخه نهایی این اسناد آماده ارائه به کمیته افتای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای طی مراحل تصویب و ارسال به دولت است.

 تدوین ۲نظام‌نامه در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات

خبر های مرتبط:

  1. ابلاغ سیاست‌های امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات از سوی رهبر انقلاب
  2. اخبار فضای امنیت اطلاعات در وزارت ارتباطات
  3. موسسه ملی زبان فرهنگ لغت فناوری اطلاعات تدوین می کند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.