تدوین ۱۷۰۰ استاندارد جدید شغلی و مهارتی/ ایجاد بانک اطلاعات مشاغل

کوروش پرند در گفتگو با مهر اعلام کرد: در راستای اجرای نظام آموزش مهارت و فناوری، آموزش های تکمیلی بین سطوح تحصیلی از طریق پودمان های آموزشی اجرا می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: این آموزش ها به منظور همسویی با تحولات جهانی در زمینه آموزش های مهارتی و ایجاد زمینه ارتقاء منابع انسانی در قالب دوره های پودمانی اجرا می شود که تکمیل این پودمان ها منجر به مدرک و مقطع تحصیلی می شود.

پرند ادامه داد: در همین راستا، تهیه و تدوین مسیر حرفه ای و محتوای درسی در سطح و مقطع فوق دیپلم (کاردانی) در رشته های برق صنعتی، ماشین ابزار (تراش و فرز)، جوشکاری، الکترونیک صنعتی و مکانیک خودرو با دعوت از متخصصین و خبرگان حرفه ای بخش های مختلف اقتصادی، ارگان های دولتی، اتحادیه ها و اصناف آغاز و بیش از ۹۰ درصد اقدامات اجرایی آن انجام شده است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: تشکیل بانک اطلاعات استانداردها و طراحی سامانه اطلاعاتی استاندارد های شغل و آموزش به همراه تدوین چارچوب صلاحیت حرفه ای ملی ایران نیز در برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای دنبال شد.

وی تاکید کرد: تشکیل مرکز منابع و اسناد برنامه درسی (تبدیل اسناد از کاغذی به دیجیتال و بارگزاری ۲۹۰۰ عنوان استاندارد آموزش به صورت PDF شده بر روی سایت سازمان نیز انجام شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با اشاره به اجرای آموزش های مسئله محور و طرح مهندسین فردا، اظهار داشت: سازمان به منظور آموزش مهارت های عملی به عنوان پایه و اساسی برای توانمندسازی نیروی انسانی ماهر، متخصص و کارآفرین و همچنین ایجاد زمینه های اشتغال قبل از ورود به دانشگاه؛ طرح آموزش های مسئله محور را در چندین حرفه مهارتی تدوین و برای اجرا به استانها ابلاغ کرده است.

پرند خاطر نشان کرد: این آموزش ها برای دانش آموزان دوره های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و همچنین سایر نوجوانان و جوانان جویای مهارت از تابستان امسال آغاز شده است. همچنین این آموزش ها در رشته هایی مانند رباتیک، ساخت هواپیماهای مدل، ساخت زیردریایی، رایانه، انیمیشن و متحرک سازی، طراحی سایت، بورس و تجارت الکترونیک، کمیکار، تولید قطعات پلاستیک و کامپوزیتی، سازه های ماکارونی، گیوه بافی، عروسک سازی و غیره برگزار می شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، از تدوین بیش از ۱۷۰۰استانداردهای آموزش، شغل، شایستگی و توسعه آموزش مهارت های پیشرفته در زمینه فناوری های نوین راهبردی کشور به عنوان دیگر اقدامات تحولی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نام برده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.