ترابیان: در حال مذاکره با یک مربی مطرح خارجی هستیم/ ابقای صانعی بهترین تصمیم بود

نشست خبری رییس کمیته فوتسال

رییس کمیته فوتسال گفت: با توجه به در پیش بودن رقابت های جام جهانی، به این نتیجه رسیدیم که بهترین گزینه برای سرمربی‌گری‌ تیم ملی همان علی صانعی است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، عباس ترابیان در نشست امروز با رسانه ها گفت: پس از اینکه از دوبی به ایران آمدیم، مطالعات زیربنایی و دقیقی درباره عملکرد تیم ملی انجام دادیم. یک کمیته فنی هم تشکیل شد و بررسی‌های لازم را انجام دادیم. اسامی این افراد را بنا به خواست خودشان اعلام نمی‌کنم، اما افرادی هستند که در فوتسال کار کرده‌اند و مطلع هستند . البته آنها خودشان نمی خواهند نامشان رسانه ای شود.

وی افزود: یکی از اعضای این کمیته فردی است که به عنوان مدیر در رأس یکی از باشگاه‌های بزرگ قرار دارد و به محض اینکه از او تقاضا کردیم در این کمیته حضور پیدا کند، قبول کرد. یکی دیگر از اعضای این کمیته از بازیکنان اسبق تیم ملی است که سلامت کاری او برای همه ما ثابت شده است. البته یکی از مربیان هم که پیشکسوت و صاحب نام است و همه او را می‌شناسند، یکی دیگر از اعضای کمیته فنی ماست.

وی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال تا جام جهانی تایلند گفت: پس از بررسی عملکرد تیم ملی به این نتیجه رسیدیم که با توجه به اینکه در آبان‌ مسابقات جام جهانی را پیش رو داریم، بهترین گزینه برای سرمربی‌گری‌ تیم ملی همان علی صانعی است که در این مقطع زمانی ادامه فعالیت ایشان بهترین تصمیم است. البته در کنار حضور ایشان با یک مربی مطرح خارجی در حال مذاکره هستیم که به علت اینکه قرارداد او با کشورش تمام نشده، فعلاً نمی‌توانم نام او را عنوان کنم، اما قرار است وی به عنوان مدیرفنی به کادر فنی اضافه شود. ما مذاکرات دیگری را هم داشته ایم اما به احتمال زیاد مدیر فنی تیم ملی فوتسال یا از اسپانیا و یا برزیل خواهد بود. البته کارلوس پایم به عنوان بدنساز و فراشی به عنوان مربی دروازه‌بانان دیگر اعضای کادر فنی را تشکیل خواهند داد. من هم به عنوان سرپرست تیم ملی فعلا به صورت موقت فعالیت خواهم کرد تا سرپرست جدید شروع به کار کند.

ترابیان ادامه داد: در تیم ملی امید جوراندیو به عنوان سرمربی انتخاب شده و عمادی سرپرست است و اصغر قهرمانی به عنوان مربی دروازه بانان در کادر فنی تیم ملی امید حضور خواهند داشت.

ترابیان با اشاره به برگزاری بازی‌های داخل سالن آسیایی در کره جنوبی گفت: ماه ژوئن ۲۰۲۴ کمیته ملی المپیک آسیایی مسابقات داخل سالن در کشور کره جنوبی در دو قسمت بانوان و آقایان برگزار می کند که با توجه به اینکه همه کشورها با تیم‌های بزرگسال خود در این مسابقات شرکت می‌کنند اما ما قصد داریم با تیم امید وارد این رقابت‌ها شویم.

رئیس کمیته فوتسال در باره قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی گفت: ۴ شهریورماه رقابت‌های جام جهانی فوتسال در تایلند قرعه‌کشی می‌شود و من هم قرار است برای قرعه کشی به تایلند بروم و امکانات آنجا را بسنجم. البته برای آماده‌سازی تیم ملی در بازی‌های دوستانه با روسیه و اوکراین و تایلند را برنامه ریزی کرده ام. البته تیم ملی جوانان را هم را داریم که برنامه‌هایی هم برای آنها در نظر گرفته ایم تا این تیم هم به مرز آمادگی برسد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.