ترافیک دولتی‌ها در بهارستان

ایران > دولت– مجلس از ۲۱ مرداد دوشنبه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه حسن روحانی را آغاز می‌کند.

نابراین امروز آخرین فرصت برای رایزنی و ارائه برنامه‌ها از سوی وزرای پیشنهادی است. آنها که رایزنی را از فردای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به صورت غیررسمی آغاز کرده‌ بودند، همگی امروز با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به ارائه برنامه‌های خود خواهند پرداخت و پاسخگوی سؤالات نمایندگان نیز می باشند. علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با همشهری ضمن تأیید این خبر توضیح داد که جلسات رأی اعتماد احتمالا تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

به گفته این عضوهیأت رئیسه مجلس، پارلمان امروز یکشنبه جلسه علنی نخواهد داشت و از فردا دوشنبه در ۲‌نوبت صبح و عصر با دستور کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تشکیل جلسه می‌دهد. بر این اساس در جلسات روزهای دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و احتمالا پنجشنبه برنامه‌های تک‌تک وزرا بررسی می‌شود و مخالفان و موافقان به بیان نظرات خود می‌پردازند. وی دربارهٔ نحوه رأی‌گیری نیز توضیح داد که رأی‌گیری برای کل هیأت وزیران در یک روز انجام خواهد شد؛ بدین صورت که در روز آخر صندوق‌های هر وزیر که به‌صورت جداگانه تعبیه شده در معرض رأی نمایندگان قرار می‌گیرد.

پیش از این نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از احتمال بالای رأی آوری وزرای دفاع، خارجه، کشور و اطلاعات خبر داده بود. وی تجربیات ارزشمند محمد‌جواد ظریف وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه را عامل اصلی رأی اعتماد مجلس به وی دانسته و از موافقت کمیسیون با تصدی علوی بر وزارت اطلاعات خبر داده بود.

پورمختار، رئیس کمیسیون اصل‌۹۰

مجلس نیز سپردن وزارت کشور به رحمانی فضلی را اقدام شایسته دکتر روحانی توصیف کرده و گفته که آشنایی وزیر پیشنهادی کشور با مسائل تشکیلاتی، سیاسی و امنیتی وی را بهترین فرد برای تصدی این وزارتخانه کرده است. شجاعی کیاسری هم روز قبل از احتمال وحدت عمل فراکسیون اصولگرایان و رهروان دربارهٔ رأی اعتماد به رحمانی فضلی خبر داده بود.

علی ربیعی وزیر پیشنهادی کار هم که روز قبل در نشست خبری در خبرگزاری تسنیم به ارائه دیدگاه‌های خود پرداخت به نقل از مهدی عیسی‌زاده نظر مثبت کمیسیون اجتماعی مجلس را به همراه دارد. قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت هم که هفته قبل در ۲ نوبت ضروریان کمیسیون بهداشت مجلس بود ظاهرا نظر موافق کمیسیون را به همراه دارد. هاشم زهی نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت دربارهٔ او گفته است که وی از افتخارات دولت روحانی خواهد بود.حسین دهقان، وزیر پیشنهادی دفاع نیز اعلام کرده که از شمخانی که زمانی جانشین او در وزارت دفاع بوده است در کار اجرایی کمک خواهد گرفت.

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان هم گفته که کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور، کابینه‌ای امنیتی است و اکثر وزرا به غیراز وزیر اطلاعات که شخصیتی مذهبی و سیاسی است همه امنیتی می باشند. روح‌الله حسینیان در توضیح منظورش از امنیتی بودن کابینه، گفت: بسیاری از اشخاص معرفی‌شده در شورای امنیت بودند و کارهای امنیتی کردند و وزارت‌اطلاعاتی می باشند. وی پیش‌بینی کرده است که ۸۰درصد کابینه از مجلس رأی اعتماد می‌گیرند. روح‌الله حسینیان هم با تعریف از گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات او را از گزینه‌های رای‌آور مجلس دانسته است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.