ترافیک وب تا سال ۲۰۱۶ چهار برابر می‌شود

ماندانا سجادی: اگر شما هم فکر می‌کنید ترافیک وب هم اکنون هم خیلی زیاد است، فقط کافی است چند سال دیگر صبر کنید! بر اساس آخرین تخمین های Cisco ، ترافیک اینترنت فقط در سال ۲۰۱۶ از کل ترافیک آن در فاصله ساهای ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۲ بیشتر خواهد بود.

اگر مشتاق شده‌اید که علت این انفجار آنلاین را بدانید، فقط کافی است به اسمارت فون خود نگاه کنید…

آخرین گزارش Visual Networking Index کمپانی Cisco ، حاکی از آن است که تا سال ۲۰۱۶ حجم ترافیک وب به چهار برابر اندازه فعلی خود می رسد یعنی برابر با ۱٫۳ زتابایت داده در سال ! این میزان وقتی چشمگیر تر می شود که بدانید هر یک زتابایت برابر است با ۱۰۲۱بایت یا یک تریلیون گیگا بایت، ( انطور که گفته می شودصفرهای این عدد خیلی زیاد است!)

در واقع برآوردهای Cisco نشان دهنده این مطلب است که بین سالهای ۲۰۲۴ تا ۲۰۱۶ ، فقط ترافیک یک منطقه خاص ۳۳۰ اگزابایت خواهد بود. این میزان فقط مقدار اندکی کمتر از کل ترافیک سال ۲۰۱۱ یعنی ۳۶۹ اگزابایت است.

Cisco، این افزایش قابل توجه را ناشی از ۵ دلیل می داند: افزایش اتصالات Wi Fi نه تنها به کاربران اجازه میدهد تا مکررا و به مدت بیشتری آنلاین باشند بلکه سرعت بیشتر پهنای باند هم سبب می شود تا کاربر خیلی سریعتر از حالا از این اینترنت استفاده کند. همچنین پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۶ شاهد افزایش میزان کاربران و شیوه های آنلاین شدن آنها باشیم. انتظار می رود در سال ۲۰۱۶ ؛ ۳٫۴ میلیارد نفر در جهان آنلاین باشند که این میزان ۴۵ درصد جمعیت جهان در آن برهه از زمان است. پروژه های تخمینی پیش بینی می کنند که تا سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۱۸٫۹ میلیارد اتصالات شبکه در جهان وجود خواهد داشت یعنی به ازای هر نفر ۲٫۵ اتصال. این میزان در سال ۲۰۱۱ تنها ۱۰٫۳ میلیارد بوده است. اسمارت فون ها و تبلت ها هم رشد فزاینده ای خواهند داشت . و دلیل آخر اینکه در سال ۲۰۱۶ ما خیلی بیشتر ویدوئوهای آنلاین تماشا خواهیم کرد. Cisco تخمین زده در آن سال  هر ثانیه، ۱٫۲ میلیون دقیقه – یعنی ۸۳۳ روز یا نزدیک به دوسال- ویدئو  از طریق اینترنت دیده خواهند شد.

ممکن است  از خواندن این اعداد سرگیجه گرفته باشید اما واقعیت این است که شاید شما هم یکی از انها باشید!

جالب اینجاست که جردن رابینسون از کمپانی بلومبرگ می گوید:  با اینکه ممکن است در وحله اول این اعداد خیلی بزرگ باشد اما حقیقت این است که رشد اینترنت بسیار کند و آهسته است!

این پدیده اولین بار توسط نیکوس تدوسپلوس، تحلیلگر USB Securities مورد توجه قرار گرفت. نیکوس معتقد بود : رکود حاصل از تغییر شیوه دسترسی مردم به اینترت در آینده، در مقایسه با میزان کلی دسترسی به تلفن همراه، به وسیله حامل ها سلب می شود. وی در این باره نوشته : در واقع با اینکه پیش بینی ها همچنان رشد IP ها را نشان میدهد اما نرخ رشد همچنان کاهش می یابد. آنچه نظر ما را تایید می کند این است که نرخ رشد روتر های تامین کننده سرویس ، همچنان زیر ۱۰ درصد باقی مانده است. بنابراین شاید تا سال ۲۰۲۰ هم به این اعداد و ارقام دست پیدا نکنیم.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.