تراکتورسازی و پرسپولیس برای سی امین بار به مصاف هم می روند

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تراکتورسازی که هفته گذشته با غلبه بر راه آهن و قرار گرفتن در بین سه تیم برتر فصل جاری لیگ، ساعت ۱۷ روز پنجشنبه این هفته در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز پذیرای تیم پرسپولیس تهران خواهد بود.

این دیدار اهمیت خاصی برای تراکتورسازی دارد چرا که این تیم برای ماندن در کورس مدعیان قهرمانی به سه امتیاز این بازی نیاز دارد و می تواند با برتری در این بازی جایگاه سوم خود در جدول رده بندی را بهبود بخشد.

دو تیم در حالی در این هفته از رقابت ها به مصاف هم می روند که تراکتورسازان در بازی دور رفت و در حضور هواداران تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر صفر برنده از زمین خارج شدند و اولین شکست پرسپولیس مقابل تراکتورسازی را در تهران بر این تیم تحمیل کردند.

برخلاف دور رفت که دو تیم با اختلاف چهار امتیاز در رده های پنجم و ششم جدول رده بندی در همسایگی هم قرار داشتند تا قبل از بازی دور برگشت تراکتورسازی با ۵۹ امتیاز در رده سوم و پرسپولیس با ۳۹ امتیاز در رده دهم جای گرفته اند.

تراکتورسازان در بازی دور رفت با برتری یک بر صفر مقابل پرسپولیس به رده دوم صعود کردند و پرسپولیس نیز به رده هشتم جدول رده بندی سقوط کرد.

تیم تراکتورسازی پس از این بازی این روند خود را ادامه داد اما تیم پرسپولیس فراز و نشیب های زیادی داشت و تا رده دهم جدول رده بندی نیز پایین رفت.

دیدار این هفته دو تیم که سی امین مصاف رسمی آنها نیز می باشد در حالی در حضور خیل عظیم تماشاگران و هواداران تراکتورسازی برگزار می شود که تراکتورسازی با توجه به برد یک بر صفر راه آهن در هفته گذشته از انگیزه و روحیه مضاعفی برای کسب سه امتیاز بازی برخورداراست.

حاصل ۲۹ بار تقابل دو تیم ۱۴ برد برای پرسپولیس، سه برد برای تراکتورسازی و ۱۲ تساوی برای دو تیم بوده است.

اولین بازی رسمی دو تیم در ۲۹ فروردین ۱۳۵۴ برگزار شد که تیم پرسپولیس با نتیجه سه بر صفر تراکتورسازی را شکست داد و اولین پیروزی را به نام خود ثبت کرد.

اما اولین برد تیم تراکتورسازی نیز به سال ۱۳۷۲ برمی گردد که در آن بازی تیم تراکتورسازی با نتیجه دو بر یک حریف دیرینه خود را با سرمربیگری ‘واسیلی گوجا’ مغلوب کرد.

دومین برد تراکتورسازی مقابل پرسپولیس پس از ۱۷ سال رقم خورد و این تیم با سرمربیگری فراز کمالوند با نتیجه یک بر صفر پرسپولیس را شکست داد.

اما سومین و آخرین برد تراکتورسازی مقابل پرسپولیس در دور رفت این فصل از رقابت ها و در ورزشگاه آزادی بود که با نتیجه یک بر صفر به سود تراکتورسازان خاتمه یافت.

حاصل نبرد دو تیم در رقابت های لیگ برتر نیز چهار برد برای پرسپولیس، دو برد برای تراکتورسازی و یک تساوی برای دو تیم بوده از این رو پرسپولیس در این بازی درپی کسب پنجمین برد و تراکتورسازی به دنبال سومین برد در لیگ برتر خواهند بود.

تراکتورسازی در اولین دوره رقابت های لیگ برتر هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت به ترتیب با نتایج یک بر صفر در تبریز و دو بر یک در تهران مغلوب این تیم شد و با عملکردی ضعیف در این دوره از رقابت ها، از اولین دوره لیگ برتر خط خورد.

حضور مجدد این تیم در لیگ برتر هفت سال به طول انجامید و در نهمین دوره رقابت های لیگ برتر تراکتورسازی تبریز در تهران دو بر یک بازی را به پرسپولیس واگذار کرد و در تبریز مساوی یک بر یک را از این تیم گرفت.

در دور دهم تیم تراکتورسازی به رغم شایستگی تمام، در بازی رفت یک بر صفر در تهران بازنده شد اما در بازی برگشت و آخرین رویارویی رسمی دو تیم ، یک بر صفر این تیم را شکست داد و طلسم ۱۷ ساله مقابل این تیم شکسته شد.

در بازی دور رفت این فصل نیز تراکتورسازی با امیر قلعه نویی ضمن برتری مقابل تیم پرسپولیس،اولین شکست خانگی این تیم مقابل تراکتورسازی در لیگ برتر را رقم زد.

سپاهان و استقلال دو رقیب اصلی تراکتورسازی برای کسب عنوان قهرمانی این فصل در این هفته با دو تیم ته جدولی شاهین و شهرداری مصاف دارند که هر دو تیم در خطر سقوط به لیگ یک قرار دارند.

لغزش سپاهان در این هفته موجب می شود دو تیم استقلال و تراکتورسازی خود را با این تیم صدرنشین هم امتیاز کنند و یا لغزش استقلال ممکن است جایگاه دومی را از این تیم گرفته و تقدیم تراکتورسازان کند.

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز هم اکنون با ۵۹ امتیاز در رده سوم و پرسپولیس با ۳۹ امتیاز در رده دهم جدول رده بندی قرار دارند.

۷۲۳۳/۵۸۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۴۸۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.