ترامپ: آمریکا روابط با سازمان بهداشت جهانی را قطع کرد

رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که کشورش روابط با سازمان بهداشت جهانی را از امروز (جمعه) قطع خواهد کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: امروز اینجا هستم تا درباره روابطمان با چین و چندین مورد از تدابیر جدید برای حفاظت از امنیت و آبادانی آمریکا صحبت کنم. الگوی سوءرفتار چین شناخته‌شده است. به مدت چندین دهه آنها طوری سر آمریکا که کلاه گذشته‌اند که هیچ کس تا پیش از این چنین نکرده است.

او در ادامه نسبت به از دست رفتن هزاران میلیارد دلار در تعاملات با چین «به ویژه در دوره دولت قبلی» انتقاد کرد.

ترامپ اظهار کرد: چین همچنین به طور غیرقانونی در اقیانوس آرام ادعای مالکیت کرده و آزادی عبور و مرور و تجارت بین‌المللی را تهدید کرده است. آنها تعهد خود به دنیا در خصوص حصول اطمینان از استقلال هنگ‌کنگ را زیر پا گذاشتند.

او ادامه داد: آمریکا خواهان روابط باز و سازنده با چین است اما دستیابی به چنین روابطی ما را ملزم می‌سازد که از منافع ملی خود به طور جدی دفاع کنیم. دولت چین به طور مستمر تعهدات خود را در قبال ما و بسیاری از کشورهای دیگر نقض کرده است. این واقعیت‌های مشخص، قابل چشم‌پوشی یا کنار گذاشتن نیست.

رییس‌جمهوری آمریکا بیان کرد: جهان اکنون دچار رنجی است که نتیجه شرارت دولت چین است. لاپوشانی چین در قبال ویروس ووهان اجازه داد که بیماری در سراسر جهان پخش شده و یک همه‌گیری جهانی رقم زند که به قیمت جان ۱۰۰ هزار آمریکایی و بیش از یک میلیون کشته در سراسر جهان تمام شده است. مقام‌های چین پس از آن که برای نخستین بار از این ویروس مطلع شدند، تعهدات گزارش‌دهی به سازمان بهداشت جهانی را نادیده گرفتند و این سازمان را تحت فشار قرار دادند تا دنیا را گمراه کند.

او گفت: جان‌های بی‌شماری گرفته شده و دشواری اقتصادی شدیدی در سراسر جهان دامن‌گیر شده است. آنها به طور جدی علیه اقدام من به بستن زودهنگام مرزها روی چین توصیه کردند اما من این کار را کردم و ثابت شد که صد درصد درست بوده است.

ترامپ ادامه داد: چین کنترل کامل روی سازمان بهداشت جهانی دارد و این به رغم آن است که سالانه تنها ۴۰ میلیون دلار به این سازمان می‌دهد و این عدد قابل مقایسه است با مبلغی که آمریکا به این سازمان می‌دهد که تقریباً سالانه ۴۵۰ میلیون دلار است

در حال تکمیل…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.