ترامپ به دنبال ایجاد بحران مصنوعی در خلیج فارس برای انحراف افکار عمومی آمریکاست

یک کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: دونالد ترامپ با ایجاد بحران‌های مصنوعی در سطح جامعه بین‌الملل به دنبال این است که توجه افکار عمومی را از بحران‌های داخلی در این کشور در پی شیوع ویروس کرونا منحرف کند.

احمد دستمالچیان در گفت‌وگو با ایسنا در مورد تهدید اخیر ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه در صورتی که قایق‌های گشت‌زنی ایران به ناوهای آمریکایی در خلیج فارس نزدیک شود مورد هدف قرار می‌گیرند تصریح کرد: بیشترین هدف ترامپ از مطرح کردن این گونه موضوعات، انحراف افکار عمومی از ناتوانی دولتش در رسیدگی به بیماران کرونایی و جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس در این کشور است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای بین‌المللی ویروس کرونا در بسیاری از ایالت‌های این کشور شیوع گسترده‌ای پیدا کرده و تعداد مبتلایان به این ویروس در حال افزایش است ادامه داد: ناتوانی دولت ترامپ در مقابله با این موضوع، مشکلات و بحران‌هایی را برای کاخ سفید ایجاد کرده که این مساله می‌تواند در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه این شیوه ترامپ است که با ایجاد بحران‌های مصنوعی در عرصه جهانی توجهات را از بحران‌های داخلی این کشور دور کند گفت: چند هفته پیش مقامات کاخ سفید و برخی از رسانه‌های آمریکایی مطرح کردند که آمریکا قصد دارد به مقرهای حشدالشعبی در عراق حمله کند و در این زمینه تبلیغات روانی گسترده‌ای را با انجام برخی از تحرکات در عراق انجام داد. اکنون نیز به دنبال این است که که یک بحران مصنوعی در منطقه خلیج فارس ایجاد کند در صورتی که در حالت واقعی آمریکایی‌ها توان اقدام نظامی را علیه نیروهای ایرانی ندارند از طرف دیگر افکار عمومی جهان حوصله این آتش افروزی‌های آمریکا را ندارد و افکار عمومی جهان چنین تهدیدهایی را نمی‌پذیرد.

کاردار پیشین ایران خاطرنشان کرد: ایران همیشه با قاطعیت اعلام کرده که نسبت به تامین امنیت خود در خلیج فارس سر سوزنی کوتاه نمی‌آید و اگر آمریکایی‌ها بخواهند اقدامی علیه منافع ملی و امنیت ایران انجام دهند تهران با قدرت پاسخ خواهد داد

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.