ترامپ: مانعی در فروش اف-۳۵ به امارات نیست/ طرح ترور اسد را بررسی کرده بودم

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز، سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز گفت: مشکلی یا مانعی برای فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات نمی‌بینم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی قبل از مراسم امضای توافقنامه عادی سازی بین اسرائیل و امارات و بحرین تصریح کرد: آماده‌ام سلاح‌های فروخته شده به اسرائیل را به کشورهای دیگر خاورمیانه هم بفروشم.

او با اشاره به ثروت منطقه گفت: این برای آمریکا مفید خواهد بود.

ترامپ تاکید کرد، کشورهای خاورمیانه اکثرشان بسیار ثروتمند هستند.

او اشاره کرد: امارات خواهان خرید برخی جنگنده‌های پیشرفته است. من شخصا مشکلی با آن ندارم. برخی مردم عمل می‌کنند، همین‌طور حرف می‌زنند چه بسا به سمت جنگ بروند.

او همچنین در این مصاحبه فاش کرد: ترور بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را با جیمز ماتیس، وزیر دفاع پیشین خود بررسی کردم اما او پاسخی به انجام آن نداد.

ترامپ تاکید کرد: من فرصت ترور اسد را داشتم اما ماتیس در آن زمان مخالف آن بود.

این شبکه گزارش داد، رئیس‌جمهوری آمریکا احتمالا به مناقشاتی اشاره داشته که قبلا درباره پاسخ به حمله شیمیایی ادعایی در سال ۲۰۱۷ مطرح کرده بود.

او امروز، میزبان هیئت بحرین، امارات و اسرائیل برای امضای توافقنامه‌های به اصطلاح صلح است.

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید: فلسطینی‌ها نهایتا در سایه قدم گذاشتن حامیان مالی و سیاسی‌شان در حوزه خلیج فارس در مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل به سمت توافق صلح با اسرائیلی‌ها خواهند رفت!

او ادعا کرد: اگر فلسطینی‌ها با اسرائیل توافق صلح امضا نکنند در بیایان تنها خواهند ماند. تعامل با فلسطینی‌ها بسیار دشوار است.

ترامپ افزود: بسیاری از حمایت‌های مالی آمریکا به فلسطینی‌ها را متوقف کردم و به حمایت از این سیاست ادامه می‌دهم.

او به شبکه فاکس نیوز مدعی شد: روزی خواهد آمد که فلسطینی‌ها نهایتا توافقنامه با اسرائیل را امضا خواهند کرد. او خطاب به فلسطینی‌ها افزود: صلح در خاورمیانه برای شما وجود دارد، احمق نباشید و به همه شلیک نکنید و همه را نکشید و خون نریزید.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.