تراوش فکری نویسنده باید مورد مداقه قرار گیرد/ گاهی در ممیزی کتاب ملاحظات نادیده گرفته می‌شود

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مسئول سیاسی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر ارشاد مبنی بر اینکه “تصمیم گرفته‌ایم در بحث چاپ کتاب‌ها به کتاب نگاه کنیم نه نویسنده اثر”، گفت: بایستی دقت کرد، آن چه که نوشته شده تراوش فکری نویسنده‌ای است که باید مورد مداقه قرار گیرد.

“محمدکاظم انبارلویی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر این که “تصمیم گرفته‌ایم تا در انتشار کتاب به نوشته کتاب توجه کنیم و نه نویسنده اثر” اظهار داشت: ما در بخش ممیزی کتاب قوانین و مقررات دقیقی داریم که بایستی به آن عمل شود، بنابراین سخن، سخن درستی است که به کتاب کار داریم و نه نویسنده اما بایستی دقت کرد، آن چه که نوشته شده تراوش فکری نویسنده‌ای است که باید مورد مداقه قرار گیرد.  

وی ادامه داد: اگر در نوشته‌ای به مقدسات کشور، نظام، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و هم چنین ملت ایران اهانت شود و یا مسائل غیراخلاقی و مستهجن آماده شود فرقی نمی‌کند نویسنده چه کسی باشد و باید ممیزی‌ها را لحاظ کنیم.
 
مسئول سیاسی حزب موتلفه اسلامی با بیان این که وزارت ارشاد قانون و آرمان‌ها و ارزش‌های انسانی را رعایت کند مشکلی پیش نمی‌آید، افزود: مشکل این است که گاهی در ممیزی کتاب نیز به دلیل برخی ملاحظات مسائل نادیده گرفته شده و کتاب‌هایی چاپ می‌شود که در شان ملت و نظام جمهوری اسلامی نیست. 

گفتنی است، “علی جنتی” وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صبحانه کاری خود روز یک‌شنبه (۱۱ اسفند ماه) در اتاق بازرگانی گفت: اگر کتابی مشکل نداشته باشد به آن اثر مجوز داده می‌شود، ولی اگر مشکلی مشاهده شود یا اصلاح می‌شود و اگر اصلاح نشد چاپ نمی‌شود. البته ما تصمیم گرفته‌ایم به کتاب نگاه کنیم نه نویسنده اثر.

وی درباره دیدار با وزیر اطلاعات درباره نویسندگان ممنوع‌القلم تصریح کرد: مجموعه معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد با معاونان ذی‌ربط وزارت اطلاعات جلسه‌ای داشتند، وزارت اطلاعات در دولت قبل اعلام کرده بود که کتاب‌های یک‌سری از نویسندگان نباید چاپ شود، با توجه به همفکری‌های انجام شده، تصمیم گرفتیم هیچ کتابی را به دلیل نویسندگان آن رد چاپ نکنیم؛ چاپ کتاب ضوابطی دارد که با توجه به آن ضوابط عمل می‌کنیم؛ اگر مشکلی نباشد کتاب چاپ می‌شود اما اگر مشکلی داشته باشد آن مشکل یا اصلاح می‌شود یا کتاب در نهایت چاپ نمی‌شود، در نهایت به کتاب نگاه می‌کنیم نه به نویسنده.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.