تراکتورهای ایران در راه سودان

جام جم آنلاین: گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، قراردادی به ارزش ۱۱ میلیون دلار را با کشور سودان برای صادرات یک هزار دستگاه تراکور به این کشور منعقد کرد.

“ابوالفتح ابراهیمی” با اعلام این خبر گفت: طی این قرارداد مقرر شد تا یک هزار دستگاه تراکتور به سودان ارسال شود.

وی افزود: تراکتورهای ارسالی به سودان با توجه به تقاضا و نیاز زمین‌های کشاورزی این کشور محصول ۲۸۵ تک دیفرانسیل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه صادرات به این کشور براساس قرار داد منعقده از ماه آینده شروع می‌شود، گفت: محموله‌های ۱۹۸ دستگاهی نیاز سودان به تراکتور یاد شده تامین می‌شود.

ابراهیمی، صادرات این تعداد تراکتور به سودان را زمینه ساز ایجاد بازار برای قطعات تراکتور در این کشور دانست و گفت: با تامین قطعات مورد نیاز تراکتورهای ارسالی در سال‌های بعد عواید اقتصادی این قرارداد منحصر به تراکتورسازی و آذربایجان شرقی نخواهد بود بلکه با توجه به همکاری بیش از ۲۰۰ قطعه ساز با مجموعه تراکتورسازی ارزآوری این قرارداد به کل کشور بسط و گسترش خواهد یافت.

صادرات بیش از ۲ هزار دستگاه تراکتور به سودان در چند سال گذشته

این فعال حوزه صنعت ضمن تاکید برسابقه رابطه اقتصادی با سودان گفت: در سال‌های قبل بیش از ۲ هزار دستگاه تراکتور تولیدی در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در اختیار کشاورزان این کشور قرار گرفته است.

ابراهیمی همین رابطه تجاری را دلیلی بر عقد این قرارداد و تاکید طرف سودانی بر ادامه این روند اعلام کرد و گفت: با توجه به کیفیت و کمیت تراکتورهای تولیدی که در اختیاران کشاورزان سودانی قرار گرفته، آنان با آگاهی از این ویژگی‌ها خواهان تامین نیازشان از سوی ایران هستند.

وی موقعیت کشاورزی و وجود رودخانه نیل برای توسعه کشاورزی سودان را مناسب عنوان کرد و گفت: شرایط یاد شده می‌تواند زمینه را برای افزایش حضور صنعتگران ایرانی در بازارهای سودان را فراهم آورد.

ایران امید کشاورزان سودانی برای مکانیزه شدن

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در پایان یادآور شد که کشاورزان سودانی ایران را به عنوان امیدی برای تامین نیاز مزارعشان جهت افزایش ضریب مکانیزاسیون می‌دانند.

رئیس هیات سودانی نیز در این نشست آینده خوبی را برای رابطه تجاری ایران و سودان پیش بینی کرد و گفت: با توجه به موقعیت کشاورزی سودان این رابطه تا حدی زیادی به اشترکات تجاری سودان با تراکتورسازی ایران بستگی دارد.

کرار ضمن تاکید بر اینکه اقتصاد این کشور مبتنی بر کشاورزی است، گفت: سعی در جهت توسعه منابع کشاوورزی و تامین نیاز ارزی از طریق این پیشه در دستور کار سیاست‌گذاران سودانی قرار دارد.

وی اضافه کرد: مکانیزاسیون بخش کشاورزی در سودان ۵۰ درصد اتفاق افتاده که تکمیل این پرسه و رسیدن آن به ۱۰۰ درصد نیازمند ارتباط با مجموعه تراکتورسازی است.

کرار نقش و جایگاه تراکتورسازی را در افزایش ضریب مکانیزاسیون و در نتیجه توسعه کشاورزی سودان اساسی عنوان کرد.

تراکتورهای ایرانی در مزارع سودانی‌ها

این مقام سودانی در عین حال رابطه تجاری کشورش با تراکتورسازی را مربوط به سال ۲۰۰۱ دانست و گفت: هم اکنون تراکتورهای ایرانی در تمامی مزارع سودان حضور دارند که زمینه را برای توسعه کشاورزی و رسیدن به ۵۰ درصد ضریب مکانیزاسیون فراهم آورده‌اند.

هم‌چنین در این دیدار مقرر شد تا نمایندگی انحصاری تراکتورسازی ایران در سودان نیز ایجاد شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.