تراکم دیدارهای مقامات دو کشور، بیانگر عمق روابط فی مابین است

سعیدلو در دیدار وزیر امور خارجه اکوادور:

معاون امور بین الملل رییس جمهور کشورمان در ادامه سفر خود به اکوادور، با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و در خصوص گسترش روابط فی مابین بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، علی سعیدلو در این دیدار ضمن تشکر از میهمان نوازی طرف اکوادوری و با اشاره به هدف اصلی سفرش مبنی بر دعوت از رئیس جمهور اکوادور برای شرکت در اجلاس سران عدم تعهد، تراکم دیدار مقامات دو کشور را بیانگر عمق روابط فی مابین دانست و افزود : دو کشور ایران و اکوادور از روابط مستحکمی برخوردارند به گونه ای که همکاری های مهمی در سطح بین المللی و دوجانبه با یکدیگر دارند.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا سطح روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان دوکشور در سطوح عالی‌تر و در ابعاد دو و چند جانبه گسترش یابد.

ریکاردو پاتینیو، وزیر خارجه اکوادور نیز در جریان این گفتگو که با حضور بیش از ۱۵ تن مقامات بلند پایه از جمله وزیر منابع تجدید ناپذیر، وزیر کشاورزی، معاون وزیر دفاع و مقامات ارشد وزارتخارجه اکوادور برگزار شد، به اهم موضوعات جهانی و بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه، بین ایران و اکوادور اشاره کرد و اظهار داشت: امرورز دو کشوراز روابط بسیار خوبی بر خوردارند و اجلاس تهران فرصت مناسبی است تا کشورهای عضو این اجلاس بتوانند در خصوص مهمترین مسائل جهان و دو جانبه با یکدیگر بحث وتبادل نظر کنند.

وی با اشاره با سفر معاون امور بین الملل رییس جمهور کشورمان به اکوادور، تصریح کرد: خوشحالم که فرصت مغتنمی بوجود آمد تا بار دیگرمقامات دو کشور در خصوص تحولات بین المللی و همچنین موضوعات دوجانبه با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

معاون امور بین الملل رییس جمهور کشورمان همچنین در این سفر دعوت نامه رسمی دکتر احمدی نژاد رییس جمهوری السلامی ایران را تقدیم رافائل کره‌آ رییس‌جمهور اکوادور جهت شرکت در اجلاس سران جنبش غیر متعهدها که قرار است در شهریور ماه در تهران برگزار شود، کرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.