تراکم پایه مالی برای همه املاک تهران ۱۲۰ درصد است

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به حذف موضوع تراکم مازاد گفت:در طرح تفصیلی تازه ، تراکم پایه مالی برای همه املاک شهر تهران ۱۲۰ درصد در نظر گرفته شده است .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  مهندس علیرضا جاوید گفت:با ابلاغ طرح تفصیلی تازه موضوع تراکم مازاد از ادبیات شهرسازی شهر تهران حذف شده است و دو مفهوم تراکم پایه مالی و تراکم مجاز جایگزین آن شده است .
 
وی افزود : تراکم پایه مالی برای همه املاک شهر تهران در طرح تفصیلی ۱۲۰ درصد در نظر گرفته شده است و به معنای ۲/۱ برابر مساحت ملک طبق سند مالک است و صرفا در مورد املاک دارای پهنه بندی مسکونی واقع در جنوب محور انقلاب این تراکم پایه مالی ۱۸۰ درصد در نظر گرفته شد که ۸/۱ برابر مساحت ملک است .
 
معاون شهردار تهران تصریح کرد : تراکم مجاز نیز که در جداول طرح تفصیلی تازه برای هر پهنه مشخص شده و با محاسبه آن بر اساس دفترچه ضوابط طرح تفصیلی شهروندان به صورت مکانیزه بدون مراجعه حضوری به دفاتر می توانند از میزان تراکم مجاز ملک خود مطلع شوند و در دستور نقشه های صادره در دفاتر خدمات الکترونیک بعد از پیگیری شهروندان در فرآیند صدور پروانه این تراکم مجاز قید می گردد .
 
جاوید خاطر نشان کرد : مابه التفاوت تراکم پایه مالی و تراکم مجاز نیز مشمول دریافت عوارض تراکم می گردد ./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.