ترجیح مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم کاندیداتوری هاشمی یا خاتمی است

ایران > انتخابات
یک عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با بیان اینکه این مجمع برای چگونگی ورود به انتخابات بر اساس کاندیداهایی که وارد عرصه خواهند شد تصمیم‌گیری خواهد کرد، اظهار داشت: در حال حاضر ترجیح مجمع محققین کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یا حجه‌الاسلام خاتمی برای حضور در این دوره انتخابات از ریاست جمهوری می‌باشد.

حجت‌الاسلام مسعود ادیب در گفتگو با مهر، با بیان اینکه حمایت مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم از یک کاندیدای خاص بستگی به اشخاصی دارد که ثبت نام می‌کنند، اظهار داشت: در نهایت اینکه چه اشخاصی وارد عرصه انتخابات خواهند شد در تصمیم گیری مجمع موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه سخن گفتن در این باره زود هنگام است، بیان کرد: مجمع محققین حوزه علمیه قم بر اساس اطلاعیه‌ای که چند روز پیش از آغاز سال تازه منتشر کرد در زمینه چگونگی ورود به انتخابات ریاست جمهوری عمل خواهد کرد.

ادیب ادامه داد: در شرایط فعلی که مشکلات اقتصادی و خارجی وجود دارد، باید شخصی توانمند که بتواند دولتی کارآمد را تشکیل داده و مورد قبول همه نیروها باشد رئیس جمهور شود.

وی با تاکید بر اینکه چنین فردی می‌تواند درصد قابل توجهی از آرا را کسب کند، اظهار داشت: چنین رئیس جمهوری می‌تواند هم در عرصه مشکلات داخلی و هم در عرصه مسائل بین‌المللی عملکرد مطلوبی داشته باشد.

ادیب با اشاره به تفرقی که در حال حاضر میان جناح‌های مختلف وجود دارد، گفت: در حال حاضر ترجیح مجمع مدرسین و محققین کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یا حجه الاسلام خاتمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری می‌باشد.

برای حمایت از کاندیدایی جز هاشمی و خاتمی هنوز به جمع بندی نرسیدیم

این عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مجمع از کاندیداتوری یکی از این دو نفر حمایت می‌کند، اظهار داشت: در شرایطی که این دو بزرگوار کاندیدا نشوند، یک شخصیت ملی که مورد اجماع نخبگان باشد و ایده‌های روشن برای عمل در عرصه داخلی و بین‌المللی داشته باشد ممکن است به عنوان کاندیدای مجمع محققین معرفی شود.

وی افزود: اگر بخواهیم از آقایان هاشمی و خاتمی عدول کنیم، اشخاص بسیاری در یک سطح وجود دارند که برای رسیدن به یک کاندیدای واحد باید تصمیم گیری شود.

ادیب با تاکید بر اینکه هاشمی و خاتمی از نظر مجمع گزینه‌های مطلوبی برای کاندیداتوری می‌باشند، بیان کرد: هاشمی رفسنجانی به سبب نزدیکی به مقام معظم رهبری و جایگاهی سیاسی که دارد و همه جناح‌های سیاسی یه ایشان اقبال دارند، گزینه مطلوبی است.

وی در عین حال اضافه کرد: خاتمی نیز به سبب محبوبیت گسترده مردمی و اینکه رای آوری تضمین شده‌ای خواهد داشت، گزینه مطلوب دیگری می‌باشد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: هر دوی این اشخاص جزو نیروهای دلسوز کشور و مورد اعتماد انقلاب و نیروهای توانمند کشور می باشند.

وی اضافه کرد: مجمع محققین حوزه علمیه قم در این خصوص که چنانچه هاشمی و خاتمی کاندیدا نشوند از چه کسی حمایت خواهد کرد، تصمیمی نگرفته و هنوز به جمع بندی نرسیده است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.