ترخیص ۱۸۰ تن دارو از گمرک فرودگاه امام خمینی(ره)

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با تمهیدات فراهم شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان‌های ذیربط ۱۸۰ تن از داروهای وارد شده به گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) ترخیص شد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،غلامحسین نوحی مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) با اعلام این خبر گفت: در پی استقرار نمایندگان بانک مرکزی و وزارت بهداشت درمان و آموش پزشکی در این گمرک و تدابیر انجام شده درخصوص رفع مشکلات ترخیص دارو، ۱۸۰ تن از داروهای وارد شده به گمرک فرودگاه (ره) طی ۳ روز ترخیص شد.

وی افزود: این گمرک تمام توان خود برای انجام تشریفات گمرکی ترخیص دارو در کمترین زمان به کار خواهد بست.

مدیرکل گمرک فرودگاه امام(ره) با ابراز امیدواری نسبت به ترخیص بخش قابل توجهی از داروهای وارداتی تا پایان هفته جاری گفت: میزان داروهای ترخیص شده از این گمرک در هفته‌های اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش یافته است.

نوحی تأکید کرد: از تاریخ صدور بخشنامه گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) مبنی بر مراجعه صاحبان کالا، تسهیلاتی در زمینه رفع مشکلات ترخیص دارو و مواد اولیه تولید دارو فراهم شده که پس از اظهار و انجام تشریفات کامل ارزیابی و اخذ حقوق ورودی متعلقه با دریافت تعهد کتبی از واردکنندگان در مورد ارائه اصل اسناد و گواهی بانک گشایش‌کننده اعتبار، مراجعان می‌توانند حداکثر ظرف یک ماه نسبت به ترخیص معادل ۵۰ درصد کالا (در ظهر پروانه صادره) اقدام کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.