ترخیص کالاها از بنادر با ارز ۱۲۲۶ تومانی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ترخیص کالاها از بنادر با ارز ۱۲۲۶ تومانی مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از آغاز ترخیص یک میلیون تن کالای اساسی خبر داد و گفت: منتظریم تا سازمان هدفمندی ۲۱۰ میلیارد تومان مابه‌التفاوت خرید تنظیمی گندم را در اختیار ما قرار دهد تا به حساب کشاورزان واریز کنیم.

خبراقتصادی:عباس قبادی درخصوص ترخیص کالاهای اساسی از بنادر جنوبی و گمرکات کشور گفت: با تاکید وزرای اقتصادی دولت و همچنین دستور ویژه رئیس جمهور، توافقات خوبی با بانک مرکزی صورت گرفته است تا کل کالایی که در بنادر است با همان رویه سابق و ارز ۱۲۲۶ تومانی ترخیص شود. 

وی اظهارداشت: با حمل این کالاها به انبارهای کشور در بهترین شرایط می‌توانیم ذخایر کالاهای اساسی را به دولت بعد انتقال دهیم. 

معاون وزیر صنعت با تاکید بر اینکه بالغ بر یک میلیون تن کالاهای اساسی مراحل ترخیص خود را آغاز کرده‌اند، گفت: این کالاها شامل گندم، روغن، برنج، جو، کنجاله، ذرت و کره است. 

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران درخصوص افزایش نرخ خرید تضمینی گندم و تاثیر آن بر روند خرید‌ها گفت: این تصمیم دولت در واقع کمک به کشاورز است اما در آمار تولید هیچ تاثیری نخواهد داشت. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا کشاورزانی که گندم خود را فروخته‌اند مابه‌التفاوت دریافت می‌کنند، گفت: ما منتظر آن هستیم تا سازمان هدفمندی ۲۱۰ میلیارد تومان مابه‌التفاوت خرید تنظیمی گندم را در اختیار ما قرار دهد تا به حساب کشاورزان واریز کنیم. 

قبادی آخرین آمار خرید تضمینی گندم را ۲٫۷ میلیون تن اعلام کرد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.