تردد در گردنه حیران تنها با زنجیر چرخ ممکن است

۱۶م اسفند ،

مشاهدات خبرنگار ایرنا حاکی است که از صبح روز جمعه با وجود قطع بارش برف در ارتفاعات کوهستانی غرب گیلان ، کولاک شدید سبب پاشیده و جمع شدن برف ارتفاعات در سطح جاده کوهستانی گردنه حیران شده و تنها خودروهای دارای زنجیر چرخ به سختی می تواند در این مسبر تردد کنند.

به سبب مختل شدن و کندی تردد خودروها در این محور ارتباطی ، هم اینک خودروهای بسیاری در مسیرهای کولاک گیر این جاده گرفتار شده اند و منتظر باز شدن جاده می باشند.

همچنین به سبب حضور خودروها در دو مسیر رفت و برگشت بعضی مقاطع کولاک گیر گردنه حیران ، بازگشایی مسیر از سوی راهداران نیز مقدور نیست و خودروهای عبوری به سختی و با زنجیر چرخ تردد می کنند.

به دنبال تغییرات جوی و نفوذ سامانه پرفشار سرد و بارش زا به سواحل جنوبی خزر بارش برف از سه روز پیش در ارتفاعات کوهستانی غرب گیلان آغاز شد که تا دیشب ادامه داشت.

ارتفاع برف در گردنه حیران در مسیر آستارا به اردبیل به بیش از ۶۰ سانتیمتر رسید و بعضی از مقاطع جاده در این گردنه به سبب کولاک شدید از صبح امروز پوشیده از برف شد.

همچنین راه ارتباطی تعدادی از روستاهای غرب گیلان در شهرستانهای آستارا و تالش نیز که به سبب شدت بارش برف و وجود کولاک شدید مسدود شده بود ، از دیشب بازگشایی شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان آستارا در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمادگی کامل ماموران راهداری این شهرستان برای بازگشایی مسیرهای جاده ای شهرستان گفت: هم اکنون دو گروه آماده راهداری مجهز به سه دستگاه لودر ، دو دستگاه گریدر ، چهار دستگاه برفروب و دو دستگاه نمک پاش در راهدارخانه بهارستان در ابتدای گردنه حیران مستقر شده است.

حجت الله عطایی از وجود برف در گردنه حیران از مقطع رودخانه آقچای به سمت مقاطع مرتفع این گردنه خبر داد و به رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی کوهستانی غرب گیلان را دارند ، پیشنهاد کرد که خودروهای خود را به زنجیر چرخ و وسایل و تجهیزات ایمنی مجهز کنند.

وی بیان کرد: با توجه به وجود کولاک و لغزنده بودن سطح جاده های کوهستانی غرب گیلان ، پیشنهاد می گردد که طی سه روز آینده خودروها از تردد بدون زنجیر چرخ در این مناطق اجتناب کنند.

رییس اداره هواشناسی شهرستان آستارا نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا از بارش ۶۷ میلیمتر باران طی سه روز قبل در این شهرستان خبر داد و گفت: دمای هوا در این شهرستان به تدریج گرمتر می گردد.

فردین فرتوت نیا میزان رطوبت هوا در این شهرستان را ۷۰ درصد و دمای فعلی را هشت درجه سانتیگراد اعلام کرد و با اشاره به توقف بارش برف در ارتفاعات افزود: هوای شهرستان تا آخر هفته پیش رو صاف و همراه با افزایش دما خواهد بود.ک۳

۵۳۵/ ۶۰۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.