تردید‌ها و علامت سئوال‌هایی در رابطه با تاریخ دفاع مقدس وجود دارد

دوشنبه ۲۶ تیر – ۰۴:۳۰:۴۳ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

دبیر علمی همایش «جنگ و دفاع در اندیشه‌های امام خمینی»:

بزرگنمایی:  

دبیر علمی همایش «جنگ و دفاع در اندیشه‌های امام خمینی» گفت: تردید‌ها و علامت سئوال‌هایی در رابطه با تاریخ دفاع مقدس وجود داردو بر همین اساس دبیرخانه‌‌ای با عنوان دبیرخانه قطنامه ۵۹۸ راه اندازی شد که امسال در سومین سال حیات خود به بازخوانی اندیشه‌های دفاعی امام با محوریت دفاع مقدس می‌پردازد.
 به گزارش خبرگزاری آریا از قم، حجت‌الاسلام محمد مهدی بهداروند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دبیرخانه دائمی قطنامه ۵۹۸ امسال وارد سومین سال فعالیت خود می‌شود اظهار کرد: این دبیرخانه امسال سومین همایش خود را با عنوان «جنگ و دفاع در اندیشه‌های امام خمینی(ره) با تاکید بر نهضت جهانی بیداری اسلامی» برگزار می‌کند.
وی با اشاره به اندیشه‌های دفاعی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تمام رفتارهایی که امام خمینی به عنوان یک رهبر و مرجع شیعی در دوران پیش از انقلاب و پس از آن و در هنگام دفاع مقدس و در طول حیات پربرکتشان انجام می‌دادند برای ایشان حجت شرعی بود.
دبیر علمی همایش «جنگ و دفاع در اندیشه‌های امام خمینی با تاکید بر نهضت جانی بیداری اسلامی» در ادامه با اشاره به ایجاد برخی از سئوال‌های در اذهان در خصوص دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ضرورت پاسخگویی به سئوالاتی که در حوزه دفاع مقدس رخ داده است برای نسل حاضر و نسل‌های آینده یک حقیقت انکار ناپذیر است.
وی با اشاره به اینکه تردید‌ها و علامت سئوال‌هایی در رابطه با تاریخ دفاع مقدس وجود دارد، تصریح کرد: بر همین اساس دبیرخانه‌‌ای با عنوان دبیرخانه قطنامه ۵۹۸ راه اندازی شد که امسال در سومین سال حیات خود به بازخوانی اندیشه‌های دفاعی امام با محوریت دفاع مقدس می‌پردازد.
بهداروند برقراری ارتباط بین هشت سال دفاع مقدس و جنبش بیداری اسلامی را از ویژگی‌های همایش سال جاری دانست و افزود: ضرورت داشت در همایشی ارتباط دفاع مقدس و بیداری اسلامی که در منطقه افتاده است تبیین شود.
وی با اشاره به یکی از آخرین پیام‌های حضرت امام خمینی اظهار داشت: امام در این پیام وقتی دستاوردهای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را بر می‌شمرد وعده شروع جنبش‌هایی را در منطقه در سال‌های آینده را با عبارت‌های نقض و شیوا می‌دهد که این مهم مبین افق اندیشه و دوراندیشی امام خمینی است.
دبیر علمی همایش «جنگ و دفاع در اندیشه‌های امام خمینی با تاکید بر نهضت جانی بیداری اسلامی» با اشاره به تحلیل بیداری اسلامی منطقه در کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اسلامی تاکید کرد: این حقیقت قابل کتمان نیست که بسیاری از رفتارها و رویکردهایی که در این جنبش‌های منطقه‌ای اتفاق افتاده برگرفته از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.
وی تصریح کرد: برای تبیین نسبت بین دو موضوع دفاع مقدس و بیداری اسلامی منطقه، رویکرد جدی امسال ما در دبیرخانه دائمی قطنامه ۵۹۸ به همین موضوع اختصاص دارد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۵۱۰۰۵۵۳۱۰۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.