تردید خودروسازان برای دریافت تسهیلات هزار میلیارد تومانی

تردید خودروسازان برای دریافت تسهیلات هزار میلیارد تومانی

عصر خودرو : دبیر انجمن خودروسازان ایران از احتمال انصراف خودروسازان بزرگ از دریافت تسهیلات هزار میلیارد تومانی مصوب شورای پول و اعتبار خبر داد.

به نقل از ایسنا احمد نعمت‌بخش  اظهار کرد: بانک مرکزی در بخشنامه جدید شرایط دشواری را برای پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو در نظر گرفته که به نوعی توجیه دریافت این تسهیلات را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی در بخشنامه خود خواستار وثیقه گرفتن سهام ایران خودرو در بانک پارسیان و سهام شرکتهای بورسی شرکت سایپا شده است، خاطرنشان کرد: در این بخشنامه عنوان شده که تمام تسهیلات دریافتی به اضافه سود آن باید ظرف شش ماه بازپرداخت شود و در غیر این صورت بانک مرکزی نسبت به ضبط و فروش سهام وثیقه خودروسازان اقدام خواهد کرد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: این وضعیت در حالی است که با توجه به شرایط فعلی محیط کسب و کار، امکان بازپرداخت تسهیلات دریافتی ظرف شش ماه وجود ندارد و ما امیدوار بودیم که مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات حداقل دو ساله باشد.

نعمت‌بخش افزود: ‌شرایط اعلامی بانک مرکزی برای دریافت تسهیلات موجب شده تا خودروسازان دچار تردیدهای جدی برای دریافت این تسهیلات شوند؛ به‌گونه‌ای که در حال حاضر بررسی ایران خودرو و سایپا در این خصوص ادامه دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که در بحران نقدینگی فعلی که خودروسازان نیاز به دریافت تسهیلات دارند، در صورت عدم دریافت این تسهیلات نقدینگی مورد نیاز را چگونه تامین خواهند کرد؟ اظهار کرد: ایران خودرو و سایپا به راهکارهایی همچون پیش فروش درازمدت و فروش اوراق مشارکت روی آورده‌اند تا از فشار بحران نقدینگی بکاهند؛ با این حال دریافت تسهیلات هزار میلیارد تومانی با شرایط اعلامی به جای آنکه باری از دوش خودروسازان بردارد، مشکلات این صنعت را دو چندان خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش کارگروه حمایت از تولید با پرداخت دو هزار میلیارد تومان تسهیلات به ایران خودرو و سایپا موافقت کرد. پرداخت هزار میلیارد تومان از این مقدار به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده و به بانک مرکزی ابلاغ شد.

انتهای پیام

دوشنبه ۱۳ شهریور   ۱۳:۴۶


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.