تردید پیش از ازدواج ممکن است با طلاق همراهی داشته باشد

سلامت > خانواده
اگر بررسی جدید نشان می‌دهد که زنانی که پیش از عروسی درباره ازدواج با همسران‌شان تردید دارند، ممکن است در آینده با آنان اختلاف پیدا کنند.

به گزارش لایو ساینس پژوهشگران آمریکایی که این بررسی را انجام داده‌‌اند می‌گویند باور عمومی این است که هر کسی ممکن است پیش از ازدواج در این باره تردید داشته باشد، و نباید در باره نگران آنها بود.

اما بررسی این پژوهشگران نشان داد گرچه چنین تردیدهایی رایج هستند، اما لزوما به عاقبت خوشی ختم نمی‌شوند. در این بررسی زنان تازه عروسی کرده‌ای که درباره ازدواج کردن پیش از عروسی تردید داشتنند، نسبت به زنانی که این چنین تردیدهایی را نداشتند، با احتمال دو و نیم برابر بیشتر ممکن بود طلاق بگیرند.

همچنین در میان زن و شوهرهایی که پیش از عروسی درباره ازدواج تردید داشتند، و پس از ۴ سال هنوز به زندگی مشترک خود ادامه می‌دادند، میزان رضایت‌مندی از ازدواج نسبت به زوج‌های بدون چنین تردیدهایی بسیار پایین‌تر بود.

این پژوهشگران ۲۲۲ زوج را در لوس آنجلس در چند ماه اول پس از ازدواج و سپس هر شش ماه برای چهار سال مورد بررسی قرار داده بودند.

این پژوهشگران می‌گویند گرچه داشتن تردید پیش زا ازدواج لزوما به معنای محکوم به شکست بودن زندگی مشترک نیست، اما به گفته آنان که نتایج بررسی‌شان را در جورنال “روانشناسی خانواده” منتشر کرده‌اند،  زوج‌ها باید پیش از ازدواج این تردیدها را برطرف کنند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.