ترسناک ترین انگل های دنیا +عکس

فروردین ۱۴۰۳

انگل به گیاه یا حیوانی که برروی یا داخل بدن موجود زنده دیگری زندگی نموده و از این راه فایده می‌برد، گفته می‌شود. علم انگل شناسی تا به حال توانسته موارد مختلفی از انگل ها را شناسایی کرده و خصوصیات آن ها را تشریح کند.

به گزارش گروه خواندنی های ممتاز نیوز،   از آنجایی که انگل ها گونه های متفاوتی دارند به راحتی در نقاط مختلف دنیا قابل کشف می باشند و هر کدام ویژگی های خاصی دارند که سبب منحصر به فرد شدنشان می گردد. بعضی انگل ها جالب و دارای ویژگی های عجیبی می باشند اما در میان آن ها تعدادی نیز وجود دارند که به عنوان انگل های ترسناک شناخته می شوند زیرا ظاهر یا خصوصیت وحشتناکی دارند.

** انگل زبان خوار

این انگل بیشتر در رودخانه ها دیده شده است و عمده تاثیرات خود را روی ماهی ها می گذارد. این انگل از طرف آب شش ها وارد بدن ماهی شده و خودش را به دهان آن می رساند، سپس در انتهای زبان نشسته و زبان ماهی را می خورد. این کار سبب می گردد تا پس از مدتی این انگل به زبان ماهی تبدیل شده و تمام غذاهای ماهی را خودش می خورد. این انگل روی بدن انسان تاثیری ندارد و نمی تواند مشکلی برای او ایجاد کند.

** لوآ لوآ

یکی از وحشتناک ترین انگل ها را در آفریقا و هند می توان پیدا کرد. این انگل به خاطر نیش نوع خاصی از پشه آلوده به وجود می آید و سال ها برای رشد در زیر پوست انسان زندگی می کند. پس از چند سال آغاز به حرکت کرده و دردهای مفصلی را به وجود می آورد تا اینکه به چشم برسد و آغاز به خوردن آن کند. این انگل به “کرم چشم” هم مشهور است از این رو باید سریعا از چشم خارج شود چرا که سبب نابینایی و حتی مرگ خواهد شد.

** انگل گینه

این انگل که محل رشدش در پای انسان هاست از طریق آب آلوده وارد بدن میزبان شده و در آنجا تخم ریزی کرده و زندگی می کند. این انگل پس از یک سال از ورودش به بدن خودنمایی کرده و آغاز به خوردن پا می کند به طوری که در طی ۷۲ ساعت اولیه دردی شدید و فلج کننده به سراغ میزبان می آید. در این زمان یان کرم همه چیز را آلوده می کند. معمولا اشخاصی که این کرم را از بیمار جدا می کنند خودشان به آن مبتلا می باشند چرا که با دست زدن به آن سریعا بر روی دست پزشک تخم ریزی می کنند. این انگل به عنوان یکی از قدیمی ترین انگل های بدن انسان شناخته می گردد زیرا داستان هایی در مورد آن از دو قرن پیش از میلاد مسیح بوده است.

** انگل فلیریال 

یکی از وحشتناک ترین و البته کشنده ترین انگل های دنیا “فلیریال” است. این انگل می تواند به راحتی و معمولا از طریق پشه و حیواناتی که از خون استفاده می کنند وارد بدن انسان شده و اولین نشانه از حضورش به وجود آمدن دردهای طاقت فرسا در نقاط خاصی از بدن است. این انگل سبب اصلی به وجود آمدن بیماری “فیلی” است. این بیماری سبب می گردد تا یکی از اعضای بدن مانند پا آغاز به رشد کرده و متوقف نشود همچنین این عضو گوشت و چربی اضافی می آورد. تا به حال کمپین هایی برای مقابله با این انگل به وجود آمده است که یکی از آن ها توانسته جان ۶ میلیون نفر را در دنیا از شر این انگل نجات دهد. آن ها قصد دارند تا سال ۲۰۲۰ این انگل را کاملا ریشه کن کنند.

** انگل گیاهی

در حالی که همیشه از گیاهان به عنوان بهترین موجودات زمین یاد می کنیم باز هم گونه هایی در میان آن ها وجود دارد که کمی عجیب و البته نابودگرهستند. “دادر” یک نوع انگل گیاهی است که هر درختی را می تواند نابود کند و اگر جلوی آن گرفته نشود حتی می تواند جنگلی را از بین ببرد. این گیاه به راحتی در کنار هر محیط سبزی آغاز به رشد کرده و به آرامی همه محیط سبز را در بر می گیرد. نکته مهم در مورد آن اینجاست که این انگل به راحتی به هرجایی حرکت می کند و وسیله سفرش باد است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.