ترسیم افق ۷۰ میلیارد دلاری برای صادرات غیرنفتی کشور در سال ۹۱

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، رحیمی شامگاه چهارشنبه در جمع ایرانیان فعال و مقیم لبنان، حجم واردات ۶۰ میلیارد دلاری کشور در سال ۹۰ را یادآور شد و گفت:‌ درصورت دستیابی به هدف در نظر گرفته شده، برای نخستین بار در کشور صادرات از واردات پیشی خواهد گرفت.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبرمعظم انقلاب به نام ‘سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی’، از برنامه ریزی و عزم جدی دولت برای تحقق اهداف سال جاری خبر داد و گفت:‌انشا‌الله امسال با حرکت در چنین مسیری گامی دیگر در مسیر ساختن ایران برخواهیم داشت.

رحیمی با برشمردن دستاوردهای اخیر جمهوری اسلامی ایران نظیر اجرای موفق مرحله نخست قانون هدفمند کردن یارانه ها، تولید ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور و ایجاد بیش از یک میلیون و ۶۰۰هزار شغل در سال ۹۰ گفت:‌ ایران در اوج تحریم ها هر روز به دستاوردهای مهمی در بی نیازی به بیگانگان دست می یابد تا راه های ترقی را با پشت سر گذاشتن مشکلات بپیماید.

وی همچنین جایگاه شانزدهم ایران درجهان از نظر ظرفیت سازی تولید برق، حضور ایران در جمع پنج کشور ممتاز در سد سازی را یاد آورشد و با اشاره به برنامه های دولت های نهم و دهم در حوزه مسکن ابراز امیدواری کرد که با نهضت شکل گرفته در تولید مسکن با هدایت رییس جمهوری، چهار میلیون واحد مسکونی تا پایان دولت دهم تحویل متقاضیان شود.

معاون اول رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود هدف از سفر به بیروت را اعلام حمایت جدی از دولت ‘نجیب میقاتی’ نخست وزیر لبنان و اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیازهای این کشور عنوان کرد و به عنوان نمونه به برنامه همکاری های دو کشور در زمینه تولید برق در لبنان اشاره کرد.

وی با اشاره به دیدار امروز خود با نخست وزیر لبنان گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران با همه ظرفیت های خود در کنار لبنان قرار دارد و بدون هیچ محدودیتی از ظرفیت های خود برای تقویت لبنان استفاده خواهد کرد.

رحیمی با بیان اینکه تقویت لبنان تقویت مقاومت است، برحمایت ایران در روند بازسازی در لبنان تاکید کرد و گفت:‌ تقویت مقاومت حرکت در مسیر مبارزه با استکبار، ظلم، تجاوز و ستمگری در دنیا است.

وی گفت:‌ملت و دولت ایران در کنار مردم عزیز و دولت لبنان هستند تا آنها مشکلات و موانع فراروی خود را پشت سر بگذارند.

در ابتدای این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران گزارشی از گفت وگوها و مذاکرات انجام شده برای تقویت مناسبات تهران و بیروت را به ایرانیان فعال و مقیم لبنان ارائه کرد.

در این مراسم وزیران راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، ارتباطات، فن آوری اطلاعات و نیرو، معاون اول رییس جمهوری را همراهی می کردند.

**سیام **۲۰۲۶**۱۵۳۶**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۸۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.