ترس از نتیجه آزمون

جام جم آنلاین: عامل ترس از نتیجه یکی از مهم‌ترین عواملی است که در نتیجه یک آزمون خواسته یا ناخواسته تأثیرگذار است.

هرچه آزمون از حساسیت بیشتری برخوردار باشد و برایتان مهم‌تر باشد (مثلاً آزمونی که برای آن زحمت بیشتری کشیده‌اید و هر چه سنگ داشتید تمام‌تر گذاشته‌اید) تاثیر این فاکتور یعنی ترس از نتیجه، پررنگ‌تر ظاهر می‌شود، به همین خاطر است که بعضی‌ها می‌گویند انگار هرچه کمتر می‌خوانم نتیجه‌ام بهتر است!

این گفته درست است! چون گفتیم نتیجه آزمون تحت تأثیر عوامل بسیاری است مانند:

اطلاعات علمی

سرعت

ترس از زمان

ترس از نتیجه آزمون

در حالتی که شخص، با مطالعه بسیار و توقع خیلی بالا سرجلسه می‌رود، در حقیقت پارامتر اطلاعات علمی او افزایش یافته است اما به همان اندازه پارامتر ترس از نتیجه آزمون هم بالا رفته است.

در صورتی که در چنین وضعیتی اگر روزهای قبل امتحان چندبار در منزل از خودتان امتحان بگیرید و درصدگیری کنید، به خاطر بالا رفتن ضریب اطمینانتان، با اعتماد به نفس بیشتری در جلسه حاضر خواهید شد.

البته همه اینها که گفتیم، از اول فیلم بود و قسمتی از سرجلسه و حاشیه‌های تأثیرگذار به صحنه رقت‌آور دیدن کارنامه، آنچه مهم است و فیلم را به یک فیلم فارسی واقعی تبدیل می‌کند، ادامه فیلم از بعد دیدن کارنامه و اتفاق‌های بعدی آن است القصه:…

دوباره بر می‌گردیم به صحنه اول فیلم و ادامه داستان

…. اصلاً خر ما از کُرگی دم نداشت، یه نگاهی به تراز عمومی ۵۴۰۰ یه نیم‌نگاهی به تراز اختصاصی ۵۲۰۰ و یه چشم و ابروی کج و کوله به تراز کل!

و بعد شما و تصویر یک عکس سیاه و سفید بریده شده ۴×۶ در یک قاب ۴×۳ و بعد یک فرار و یک قرار اس‌ام‌اسی و یه گشت و گذار ام‌ام‌اسی روز آزمون تمام می‌شود، در پی آن: یک هفته مطالعات فِس‌فِسی.

مهدی عزیزآبادی – مشاور تحصیلی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.