ترس جداشدن از تلفن همراه، بزرگ‌ترین فوبیای جهانی

براساس تحقیقات انجام شده، ترس جدا شدن افراد از تلفن‌های همراه خود رو به رشد است به طوریکه ممکن است فوبیایی که از آن با عنوان “nomophobia” یاد می‌کنند به بزرگ‌ترین ترس جهان تبدیل شود.

به گزارش ایتنا از مهر، بسیاری از ما هر روز از تلفتن همراه خود استفاده می‌کنیم اما تعداد درحال افزایشی از افراد نسبت به این وسیله ارتباطی خود بیش از حد حساس هستند به طوریکه ۶۶ درصد از افرادی در یک نظرسنجی شرکت کرده‌اند به هراس “nomophobia” یا (ترس همراه نداشتن تلفن همراه) دچار هستند.

براساس تحقیقاتی که چهار سال پیش انجام شده آمار این اختلال افزایش یافته است، چرا که چهار سال پیش تعداد افرادی که به این فوبیا دچار بودند تنها ۵۳ درصد بود اما اکنون آنها به ۶۶ درصد رسیده‌اند.

ما روزانه به طور متوسط تلفن همراه خود را ۳۴ بار چک می کنیم و همواره آن را همراه خود داریم، اما ترس از گم کردن آن، تمام شدن باتری و جلوی چشم نبودن آن نشانه‌هایی از ابتلا به “nomophobia” است.

شاید نامیدن این حالت به عنوان یک نوع فوبیا یا هراس درست نباشد چرا که فوبیا معمولا به یک ترس غیرمنطقی گفته می‌شود و در این دنیای ارتباطی هوشمند اضطراب که هنگامی که تلفن همراهتان با شما نیست یک احساس قابل درک است، اما افرادی که همواره می‌خواهند تلفن خود را همراه داشته باشند و این وسواس فکری هر دقیقه آنها را به خود مشغول کرده دچار “nomophobia” هستند.

براساس گزارش دیلی میل، اگر فکر می‌کنید که به هراس “nomophobia” مبتلا هستید باید علائم آن را بشناسید: عدم توانایی خاموش نگاه داشتن تلفن همراه خود، وسواس فکری بررسی تمام تماس‌های از دست رفته، نامه‌های الکترونیک و پیامک و شارژ بیش از حد تلفن از ترس تمام شدن ناگهانی باتری آن از علائمی است که می‌تواند نشان دهد به این هراس مبتلا شده‌اید یا خیر.

در جدیدترین تحقیقات انجام شده در بریتانیا یک هزار نفر شرکت کرده‌اند که ۶۶ نفر آنها به این هراس دچار هستند.
 

اخبار اخبار IT

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.