ترس نظامیان آمریکایی از هوش ایرانی ها

هوش محققان ایرانی نظامیان آمریکایی را به وحشت انداخته است.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران تسخیر هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بدست محققان ایران باعث شد تا پژوهشگران دانشگاه تگزاس به طور آزمایشی در کنترل هواپیمایی بدون سرنشین رخنه کنند.
 
تادهامپفری استاد دانشگاه تگزاس و مدیر این پروژه اظهارکرد: تسخیر هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکایی در ایران باعث شد که ما به جستجو برای روشی که ایرانیان برای تسخیر این هواپیما بکار بردند، بپردازیم.
 
کنگره آمریکا به اداره هوانوردی فدرال اجازه داده است که تا سال ۲۰۲۴ هواپیمای بدون سرنشین در آسمان آمریکا پرواز داشته باشد امکان رخنه در هواپیماهای بدون سرنشین ترسی از ناامنی را در آمریکا بوجود آورد.
 
هامپفر گفت: بنابراین ما آزمایش کردیم و دیدیم که امکان رخنه وجود دارد.
 
اصولاً دو نوع سیستم موقعیت یابی جهانی یا جی بی اس در این هواپیماها وجود دارد: یکی با کاربرد نظامی و دیگری با کاربرد غیرنظامی.
 
به گفته هامپفر ورود به سیستم نظامی که که رمزگذاری شده است کار راحتی نیست اما رخنه به سیستم هواپیماهای غیر نظامی کار ساده تری است.
 
هامپفر تصریح کرد: این رخنه می تواند به دو صورت شکل گیرد: یکی با فرستادن پارازیت و دیگری حمله گمراه کننده،‌ نوع دوم سیگنال ماهواره جهت یابی این هواپیما هک می شود و هدایت هواپیما به دست هکر می افتد. تیم آمریکایی از طریق حمله گمران کننده به تسخیر آزمایشی هواپیمای بدون سرنشین موفق شدند.
اما ایرانیان هواپیمای جاسوسی آمریکا را با ارسال پارازیت تسخیر کردند و هنوز محققان آمریکایی به راز این تسخیر پی نبرده اند./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.