ترس کارشناسان انگلیسی از داشتن نسلی نحیف و ناتوان

۰۹م آذر ،

بعضی از گردانندگان این پایگاه اینترنتیها به نوعی از اختلالات تغذیه ای و روحی رنج می برند و سبب شده است تا آنها در این پایگاه اینترنتیها به ترویج این عقاید بپردازند. بخش دیگری از پایگاه اینترنتیها با انگیزه های تجاری راه اندازی شده است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، الگو قرار دادن بازیگران به عنوان شخصیت های مهم سبب شده است تا بسیاری از دختران انگلیسی با مشکلات تغذیه ای شدیدی رو به رو بشوند.

بر اساس تحقیقی که اخیرا نیتجه آن در روزنامه “ایندیپندنت” به چاپ رسیده است در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ پایگاه اینترنتی اینترنتی در کشور انگلستان به فعالیت در زمینه رژیم های غذایی مشغول می باشند. در این پایگاه اینترنتیها اشخاصی همچون مدلهای مشهور لباس و یا بازیگران به عنوان الگوی زیبایی و تغذیه معرفی می شوند. برای مثال “ویکتوریا بکام” همسر فوتبالیست مشهور انگلیسی که یک خواننده و مدل لباس است از جمله شخصیتهایی است که تصویر او در حجم بسیاری در این پایگاه اینترنتیها مورد استفاده قرار می گیرد.

ماجرا زمانی بغرنج می گردد که بر اساس تحقیقات مشخص شده است که از هر ۵ مراجع کننده به این پایگاه اینترنتیها یک نفر سنی بین ۶ تا ۱۱ سال دارد و باقی نیز دختران نوجوان و جوان می باشند. در این پایگاه اینترنتیها شما با رژیم های غذایی با میزان انرژی نهایتا ۵۰۰ الی ۶۰۰ کالری در روز رو به رو می شوید در حالی که میزان کالری مورد نیاز برای یک دختر نوجوان و یا جوان در این سن در حدود ۲۰۰۰ کالری است.

بر اساس تحقیقی که متخصصان رفتار شناسی کودک و نوجوان انجام داده اند در سال قبل میلادی در حدود ۵۰۰ هزار نفر از این وب پایگاه اینترنتیها دیدن کرده اند.

بر اساس آمار و مطالعات انجام شده مشخص شده است که بعضی از گردانندگان این پایگاه اینترنتیها به نوعی از اختلالات تغذیه ای و روحی رنج می برند و سبب شده است تا آنها در این پایگاه اینترنتیها به ترویج این عقاید بپردازند. بخش دیگری از پایگاه اینترنتیها با انگیزه های تجاری راه اندازی شده است. در این پایگاه اینترنتیها شما با عنوان داروها و دستورات غذایی آماده فروش رو به رو می شوید.

بخش تاسف بارتر این پایگاه اینترنتیها مربوط به اشخاصی است که در این پایگاه اینترنتیها از دختران جوان می خواهند تصویری از اندام عریان خود را بعد از رژیم گرفتن به نمایش بگذارند و سپس آنها را به سمت صنعت فیلم های غیر اخلاقی سوق می دهند. این دختران جوان نمی دانند که در پشت ظاهر زیبا و چشم نواز این پایگاه اینترنتیهای اینترنتی خطرات بسیار پنهان شده است.

بخشی از این پایگاه اینترنتیها نیز با انجمن ها و گروه های طرفدار خود آزاری و خودکشی در ارتباط می باشند که در حقیقت از گرسنگی برای آزار دادن و در نهایت خودکشی بعضی نوجوانان و جوانان بهره می برند.

این گزارشها تاکید می کند که در صورت تداوم این روند، انگلیس با نسلی روبه رو خواهد شد که از نظر جسمانی و عقلی به رشد لازم نرسیده و جامعه آنها مملو از بزرگسالانی خمود و پر از مشکلات جسمانی و روحی خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.