ترشی ارزش غذایی ندارد

نوشته شده در تاریخ ۰۶/آذر/ – ۱۰:۳۷ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

یک متخصص تغذیه:

خبرگزاری : یک متخصص تغیذه با بیان اینکه ترشی ارزش غذایی ندارد گفت: به افراد توصیه می‌شود سبزیجات و صیفی‌جات تازه را مورد استفاده قرار دهند.

دکتر خدیجه رحمانی مصرف ترشی به همراه غذا را یک عادت نادرست ایرانی‌ها دانست و گفت: در گذشته به دلیل اینکه سبزیجات و صیفی‌جات تازه، در تمام فصول در دسترس نبود مردم این مواد را به صورت ترشی و در سرکه‌ نگه‌داری می‌کردند تا در فصول سرد مورد استفاده قرار دهند ولی امروزه دسترسی به سبزیجات و صیفی‌جات تازه تسهیل پیدا کرده است و افراد در تمام فصل سال به این مواد غذایی دسترسی دارند بنابراین مصرف ترشی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه سبزیجات و صیفی‌جات باید تازه مورد استفاده قرار بگیرند گفت: در غیر این صورت این موارد دارای هیچ‌گونه ارزش غذایی نیستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نمک موجود در ترشی را یکی از عوامل خطر برای سلامتی دانست و افزود: میزان نمکی که در ترشی مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار برای سلامتی مضر است و افرادی را که داراری سیستم ایمنی ضعیفی هستند را دچار مشکل می‌کند.

رحمانی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: فصل پاییز و زمستان منبع غنی ویتامین C محسوب می‌شوند بنابراین افراد می‌تواند به جای ترشی کردن این مواد غذایی آنها را تازه مورد استفاده قرار دهند.

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.