ترفندهایی برای “ورزش” در هوای برفی

فروردین ۱۴۰۳

ورزش کردن محدود به باشگاه‌های ورزشی و یا هوای گرم نیست و در تمام ایام سال اشخاص می‌بایست برای حفظ سلامت خود ورزش کنند اما به هنگام زمستان باید نکاتی را حین ورزش در هوای آزاد رعایت نمایند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، پژوهشگران به اشخاصی که تمایل دارند در هوای سرد ورزش کنند توصیه‌هایی برای انجام ورزش در کنار جلوگیری از بروز سرماخوردگی دارند. 

گفتنی است،‌ پژوهشگران برای انجام ورزش در فضای باز توصیه می‌کنند تا اشخاص ابتدا خود را کاملا گرم نمایند و آنگاه آغاز به انجام تمرینات ورزشی نمایند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند،‌ برای ورزش در هوای سرد ابتدا اشخاص باید از تمرین‌های سبک آغاز کنند و بعد رفته رفته به انجام تمرینات سخت و پیچیده بپردازند. 

لباس ورزشی مورد استفاده در فصل زمستان باید متفاوت با فصل تابستان باشد و بهتر است لباسی چندلایه باشد که درعین تبادل هوا با محیط خارج مانع از دست رفتن دمای بدن شود. 

این لباس بهتر است از جنس پنبه باشد تا بتواند عرق بدن را به خود جذب کرده مانع از سرماخوردن فرد شود.

پژوهشگران همچنین مصرف کرم ضدآفتاب حتی در فصول سرد سال را به ورزشکاران توصیه می‌کنند زیرا اشعه مضر خورشید می‌تواند سبب مشکلات پوستی برای اشخاص شود. 

در پایان پژوهشگران تأکید می‌کنند که اشخاص پس از انجام تمرینات ورزشی حتما البسه خود را عوض نموده و لباس‌های خشک به تن کنند تا دچار سرماخوردگی نشوند 

انتهای پیام /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.