ترفندهای نگهداری از “رم مموری” +نرم افزار

۰۲م اسفند ،

هر رایانه از بخش های مختلف ساخته شده است که هر کدام وظایف خاص خودشان را ایفا می کنند. در میان همه اجزا “رم مموری” از اهمیت بسیار خاصی برخوردار است و باید نکات مختلفی را در مورد آن رعایت کنیم.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، تمامی اجزا یک دستگاه کنار هم تنها معنا پیدا می کنند و باید ا تک تک آن به دقت مراقبت و محافظت کنیم. “رم مموری” ها وظیفه کنترل و برنامه های در حال اجرا را دارند و البته وظیفه اصلی آن ها نگه داری موارد لازم برای اجرای یک برنامه است. این حافظه ها در انداره های مختف وجود دارند که هر کدام بنا به اندازه خودشان ارزش بالاتر و البته کارایی بیشتری دارند.  

با توجه به با ارزش بودن این قطعه و همچنین کارایی بسیار بالایی که دارند باید در نگه داری آن ها دقت داشته باشیم و نکات مختلفی را رعایت کنیم:

** برای اینکه رم مموری شما همیشه سالم و سرحال باشد باید از نظر سخت افزاری به آن دقت داشته باشید. در هنگام حمل مواظب باشید تا ضربه هایی به آن وارد نشود و همچنین برای نصب نیز به شیاری که روی رم وجود دارد دقت کنید.

** برای نصب شیار روی رم را با زائده ای که در جایگاه آن روی “بورداصلی” وجود دارد هماهنگ کنید و سپس با یک فشار کوچک آن را در داخال شیار قرار دهید. قفل هایی که در اطراف این شیار وجود دارد با فشار شما رم مموری را میگیرند. هر حالتی غیر از این برای نصب رم مموری سبب سوختن و از بین رفتن آن می گردد.

** از قرار دادن کیس در محل های پر گرد و خاک اجتناب کنید تا مبادا گرد و خاک وارد محفظه های آن از جمله جایگاه رم شود. چرا که این در کار رایانه اخلال ایجاد کرده و یا سبب از کار افتادن آن می گردد.

** در هنگام کار با رایانه همیشه به برنامه هایی که اجرا می کنید دقت داشته باشید تا بیش از اندازه رم شما را اشغال نکنند. همیشه برای خرید یک نرم افزار به میزان رم مورد نیازش دقت داشته باشید تا بیش از رم شما نیاز نداشته باشد.

** یکی از نکاتی که برای سالم ماندن رم نیاز است توجه داشته باشید انجام ندادن مولتی تسکینگ است. مولتی تسکینگ بدین معنی است که چندین برنامه سنگین را در کنار هم استفاده نکنید. هر رم مموری تنها میزان مشخصی حافظه دارد و بیش از آن توان کمک به شما را ندارد.

** در آخر می توانید از نرم افزارهای مدیریت رم استفاده کنید. این نرم افزارها برای آن نوشته شده اند که میزان استفاده از مموری شما را مدیریت کنند و همچنین سبب می شوند تا فشار کمتری به رم شما وارد شود.

برای دانلود یکی از نمونه های خوب این نرم افزار می توانید اینجا را کلیک کنید.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.