ترقی: ترکمانچای نامیدن قرار داد ایران و چین مصداق بارز جریان تحریف است

یک فعال سیاسی اصولگرا یا بیان اینکه هدف جریان تحریف بزرگنمایی مشکلات و ناکارآمد جلوه دادن دولت و نظام است، گفت: مصداق بارز فعالیت جریان تحریف، ترکمنچای نامیدن قرارداد ایران و چین است.

حمیدرضا ترقی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بیانات رهبری در خصوص جریان تحریف اظهار کرد: مخاطب ایشان برخی جریان های رسانه ای خارج و داخل کشور است که موضوعات مختلف را با هماهنگی مطرح کرده و در تلاش هستند تا نقاط ضعف را برجسته کرده و نقاط قوت را سیاه جلوه دهند.

وی ادامه داد: این جریان تلاش می کند هر خبری درباره دورزدن یا شکست دادن تحریم ها را وارونه جلوه دهند و به گونه ای عمل می کنند تا مردم نسبت به نظام بدبین شوند، نمونه بارز آن قرارداد ایران و چین است که خبرش در آمریکا با عنوان فروش جزایر ایرانی به چین ساخته و از آن قرارداد به عنوان ترکمنچای یاد شد و در داخل کشور در فضای مجازی و مطبوعات، همین جریان ادامه می یابد تا مردم بدبین شوند، در حالیکه هنوز این قرارداد نهایی نشده و به همین دلیل متن آن منتشر نشده و به مجلس شورای اسلامی ارسال نشده است.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه هدف جریان تحریف بزرگنمایی مشکلات و ناکارآمد جلوه دادن دولت و نظام است، خاطر نشان کرد: همانطور که رهبری فرمودند تا وقتی جریان تحریف را در داخل و خارج کشور شکست ندهیم، تحریم ها هم شکست نمی خورد.با شکست جریان تحریف، مردم آگاهی کافی نسبت به موفقیت های کشور بدست آورده و خوشخال و امیدوار می شوند و تحت تاثیر شایعات قرار نمی گیرند.

ترقی راه مقابله با جریان تحریف را توجه مردم به منشأ اخبار دانست و گفت: ارتش سایبری منافقین در آلبانی با ایجاد چند هزار کانال خبری، در حال پمپاژ شایعه، دروغ و شبهه است بنابراین مردم باید به اخبار توجه کرده و هر خبری را که در فضای مجازی مشاهده می کنند، بازنشر ندهند. مردم به منشأ اخبار توجه داشته و با دقت و بصیرت اخبار را دنبال کنند. احزاب و فعالان سیاسی هم باید به آگاه سازی مردم کمک کنند و با روشنگری و ابهام زدایی اجازه موفقیت به جریان تحریف ندهند.

وی در پایان گفت: رسانه های داخلی هم نباید خط خبری رسانه های خارجی را دنبال کنند. قوه قضاییه هم باید برخورد قاطعی با دست اندرکاران جریان تحریف در کشور داشته باشد زیرا اگر تحریف در داخل ستون پنجم نداشته باشد، موفق نمی شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.