ترکیه اقدام نظامی علیه سوریه نخواهد کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: درگیری اخیر مرزی بین ترکیه و سوریه به صورت محدود و کوتاه مدت بوده و منجر به جنگ فراگیری نخواهد شد چرا که هزینه و تلفات چنین جنگی بسیار سنگین است.

حسن لاسجردی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه گفت: ایران در کلیه نشست‌های مربوط به سوریه، به برقراری آرامش، ثبات و نفی روش‌های خشونت آمیز و دخالت‌های خارجی تأکید کرده است.

وی افزود: همانطور که در نشست قاهره، توقف کمک‌های تسلیحاتی به مخالفان، برقراری آتش بس، مذاکره میان دولت و مخالفان مطرح شده و مدل سوری-سوری و پیدا کردن راهکاری از میان مردم و دولت سوریه پیشنهاد شد، در نهایت نیز بحران این کشور از طریق داخلی و خواسته مردم سوریه پایان خواهد یافت.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به تنش بین ترکیه و سوریه اظهار داشت: مشکلاتی که ترکیه از جانب آوارگان سوری با آن‌ها درگیر است، فشاری که کردهای ترکیه در این مسئله به دولت وارد می‌کنند و اختلافی که بین ترکیه و کشورهای عربی منطقه در نحوه آموزش و پشتیبانی از مخالفان سوری وجود دارد، باعث اتخاذ سیاست‌های این‌چنینی از سوی ترکیه شده است.

لاسجردی در پایان خاطر نشان کرد: ترکیه در بحران سوریه از مخالفان بوده و به نیابت از غرب روشی در پیش گرفته که با سیاست داخلی ترکیه همراهی نداشته و باعث افزایش اعتراضات در داخل این کشور شده است و درگیری اخیر مرزی بین ترکیه و سوریه به صورت محدود و کوتاه مدت خواهد بود و منجر به جنگ فراگیری نخواهد شد چرا که هزینه و تلفات چنین جنگی بسیار سنگین است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.