ترمیم مو با استفاده از سلول‌های بنیادین

به گزارش روز سه شنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گروهی از محققین دانشگاهی در توکیو به تازگی با استفاده از سلول‌های بنیادین و با بکارگیری علم مهندسی زیستی جایگزینی اندام، توانستند فولیکول‌های آسیب‌ دیده موی سر را که امکان رشد نداشتند، دوباره ترمیم کنند و به حالت اولیه برگردانند.

این گزارش می‌افزاید جایگزینی سلول‌های بنیادین برای نخستین بار در جهان اتفاق می‌افتد و به پزشکان پوست و مو این امید را می‌دهد که در آینده‌ای نزدیک درمان انواع طاسی‌های سر را به آسانی صورت دهند.

براساس این گزارش، هم اکنون در سراسر جهان دانشمندان زیادی با استفاده از سلول‌های بنیادین بالغین، کار ترمیم بافت‌های بدن از جمله کبد، پانکراس و پوست طبیعی را آغاز کرده‌اند و استفاده درمانی از سلول‌های بنیادین در آینده‌ای نزدیک، انقلاب عظیمی را در درمان بیماری‌ها ایجاد خواهد کرد.

اجتمام**۹۱۸۵ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۹۷۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. بهی:

    هیچکس نمیدونه این چه عذابییه فقط اونایی که درگیرش شدن میفهمن واقعا دردناکه وبرایه خانمها یه فاجعه

  2. آیدا:

    پس من از کیه منتظرم چرا هیچ پیشرفتی نمیکنین الان سه ساله پس یه کاری بکنید زود دیگه من هر روز چند بار تو اینترنت در این مورد سرچ میکنم ولی همچنان خبری نیست تا کی باید منتظر بمونیم؟؟؟؟

  3. الهه هستم... وای خدای من اگه بشه که عالیه.... اخه من چند ساله دارم از کچلی سرم رنج میکشم و هیچ درمونی روم اثر نداشته تا به حال:

    وای خدای من اگه بشه که عالیه ….. اخهمنم یکی از اون دسته بیماراا هستم که موهام ریخته و درمونی داره

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.