ترمیم نظام رتبه‌بندی فرهنگیان یک پله تا اجراء مانده است

عضو هیات‌رئیسه انجمن اسلامی معلمان گفت: با همراهی سازمان برنامه و بودجه، مهمترین گام در ایجاد توازن و تعادل برای پرداختی‌های معلمان نسبت به دیگر کارکنان دولت، برداشته شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، علی‌محمد مصلحی، با بیان این‌که در ابتدای سال‌جاری چندین جلسه فشرده و منظم با محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه برای اجرایی شدن نظام رتبه‌بندی معلمان برگزار شد، گفت: این نشست‌ها در رفع مشکلات اجرایی نظام رتبه‌بندی معلمان بسیار اثربخش بود. چرا که برای اولین‌بار نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان توانستند با یکی از مقامات عالی‌رتبه دولتی جلساتی هدفمند و معطوف به نتیجه، برگزار کنند.

مصلحی تاکید کرد: ما می‌دانیم که موضوعات اجرایی مثل رتبه‌بندی، ارتباط مستقیم چندانی با سازمان برنامه و بودجه ندارد. چرا که این سازمان صرفا مسئول برنامه‌ریزی‌های کلان و تخصیص اعتبارات است. تا آنجا که خبر دارم اعتبارات لازم پیش‌تر از سوی سازمان برنامه تخصیص داده شده بود و مشکل نظام رتبه‌بندی جای دیگری بود.

وی افزود: این‌که آقای نوبخت اقدام به دعوت از نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان نمود تا ببیند مشکل چیست و برای رفع آن چندین جلسه مستمر برگزار کردند، واقعا جای تقدیر دارد.

به گفته وی خروجی آن جلسات، ترمیم نظام رتبه‌بندی و ابلاغ سریع بخشنامه مربوط به آن از سوی ریاست سازمان برنامه و بودجه بوده است.

وی افزود: البته طبق برنامه‌ زمان‌بندی، قرار این بود احکام معلمان در هفته معلم صادر شود اما هنوز احکام جدید برای معلمان صادر نشده است. کاش به همان سرعت که بخشنامه ترمیمی از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد، وزارت آموزش و پرورش نیز می‌توانست احکام مذکور را در زمان مقرر صادر کند تا کام معلمان عزیز در هفته معلم شیرین می‌شد.

مصلحی در شرح چرایی تاخیر وزارت آموزش و پرورش برای صدور احکام جدید معلمان بر اساس نظام ترمیمی رتبه‌بندی، گفت: اطلاع دقیقی ندارم اما آن‌طور که شنیده‌ام گویا در وزارت آموزش و پرورش برای صدور این احکام دچار مشکل نرم‌افزاری شده‌اند و امیدواریم هرچه زودتر این مشکل رفع شود.

او خاطرنشان کرد: البته این مشکل حتما رفع می‌شود و مانعی جدی برای احقاق حق  معطل مانده معلمان وجود ندارد، چرا که اعتبار لازم به این امر از سوی سازمان برنامه و بودجه تعلق گرفته و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.