ترمیم پوست با استفاده از ذرات نانو

۲۸اردیبهشت،

توسط مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛

بنا به نقل از دبیر اجرایی کنگره مهندسی بافت شناسی و پزشکی، در این کنگره فعالیت های بسیاری در زمینه ترمیم پوست، ضایعات استخوانی وسیع با استفاده از ذرات نانو توسط مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛‌دکتر منصوری، دبیر اجرایی کنگره، امروز صبح در کنگره مهندسی بافت شناسی و پزشکی باز ساختی ایران گفت: برگزاری این کنگره با همکاری مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه شهید بهشتی و مراکز خصوصی اجرا شد.

وی در ادامه افزود: کنگره مهندسی بافت کاربردی ترمیم بافت بعد از جراحی با استفاده از ذرات نانو می پردازد و همچنین در ۱۰ سال اخیر تعداد مقالات در این زمینه پیشرفت های بسیاری کرده است.

دبیر اجرایی کنگره مهندسی بافت تصریح کرد: در این کنگره فعالیت های متعددی روی پوست، ضایعات استخوانی وسیع با استفاده از ذرات نانو توسط مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران صورت می گیرد.

منصوری ضمن اشاره به کاربرد مهندسی بافت در زمینه های مختلف در ایران عنوان کرد: ترمیم بافت در ایران بیشتر در زمینه هایی چون، پوست، غضروف و استخوان کاربرد دارد که در همه این زمینه های ترمیمی پزشکی به عنوان جای وسیعی برای ضایعات استخوانی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در پایان ضمن اشاره به محورهای این کنگره خاطر نشان کرد: محورهای این کنگره در زمینه ارولوژی پوست، استخوان، غضروف است که در واقع در زمینه ترمیم پوست از سال های پیش به صورت طبیعی در مهندسی بافت مورد استفاده قرار گرفت./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.