ترمینال ۷ میلیارد تومانی بندر انزلی منتظر شناور

۰۵م اسفند ،

114-113.jpg

ترمینال مسافری بندر انزلی با وجود گذشت ۹ ماه از آماده بودن، منتظر شناورهای بخش خصوصی و به آب‌اندازی آن‌ برای افتتاح و جابه‌جایی مسافر است.

فرهاد منتصرکوهساری در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: مشغول مذاکره با سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای به آب‌اندازی یک شناور مسافری به منظور آغاز به کار ترمینال مسافری بندر انزلی هستیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خاطر نشان کرد: فردا – هفتم اسفند ماه – در جلسه‌ای با سرمایه‌گذار خصوصی به دنبال قانع کردن وی برای خرید شناور مسافری برای ترمینال مسافری بندر انزلی هستیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا تنها با خرید یک شناور و آب‌اندازی آن ترمینال مسافری بندر انزلی رونق می‌گیرد؟ اظهار کرد: با توجه به این‌که تاکنون ترمینال مسافری دریایی در شمال کشور نداشته‌ایم در ابتدا نیازمند بازاریابی برای این نوع از حمل و نقل هستیم.

منتصر کوهساری گفت: در صورت نهایی شدن مذاکرات با بخش خصوصی تفاهم‌نامه‌ای با سرمایه‌گذار امضاء می‌کنیم تا اولین شناور مسافری در ترمینال مسافری بندر انزلی در ابتدای مهر ماه سال ۹۲ به آب انداخته شود.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر خط حمل و نقل مسافر در دریای خزر از ایران به نقاط داخلی و بین‌المللی وجود ندارد.

ترمینال مسافری بندرانزلی به منظور برقراری خطوط حمل و نقل مسافر از سواحل دریای خزر به دیگر بنادر شمالی کشور و نیز بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر ساخته شده اما تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.

برای راه اندازی خط مسافری پایانه بندر انزلی، بخش خصوصی باید شناورهای مورد نیاز را خریداری کرده و در آب‌های خزر به بهره‌برداری برساند اما تاکنون با وجود تسهیلات بدون سود که سازمان بنادر برای خرید شناور در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار می‌دهد، هیچ شرکت بخش خصوصی به خرید شناور مسافری اقدام نکرده است.

ترمینال مسافری بندر انزلی نزدیک به ۹ ماه است که به صورت کامل آماده بهره‌برداری است.

در این ترمینال انواع گیت‌ها برای جابه‌جایی مسافر و کالای آن‌ها و نیز خدمات مورد نیاز دیگر آماده شده است.

در مجموع هفت میلیارد تومان برای زیرساخت، روساخت و تجهیزات ترمینال مسافری بندر انزلی هزینه شده اما ترمینال به سبب نبود شناور بدون استفاده مانده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.