ترم پیش‌رو مجازی است اما مشکلی نیز برای آموزش حضوری دانشجویان نداریم

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۵ درصد کلاس های آموزشی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی به صورت غیر عملی است، تاکید کرد: تعداد دروس عملی دانشجویان ما بسیار محدود است. بنابراین مشکلی برای حضور دانشجویان نداریم.

دکتر شجاع احمدوند در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه تفاوت در سیاست های آموزشی نیمسال جاری تحصیلی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی ایجاد نشده است، گفت: ما به دانشکده ها ابلاغ کردیم که اگر اساتید اعلام کنند نیاز هست یک درسی حضوری برگزار شود، اطلاع بدهند تا ما با معاونت دانشجویی دانشگاه هماهنگی های لازم را انجام دهیم و حضور دانشجویان این کلاس‌ها در خوابگاه ها به منظور حضور در کلاس های آموزشی فراهم شود.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: در ترم گذشته نیز درخواستی برای حضور دانشجویان در دانشگاه نداشتیم. بنابراین کلاس های دانشجویان به شکل مجازی برگزار شد و ترم پیش رو نیز به همین شکل خواهد بود.

دکتر احمدوند در خصوص راه اندازی کلاس های دوگان در دانشگاه علامه نیز گفت: سیاست ما این بود که ترم گذشته دانشجویان در کلاس های تلفیقی (یعنی حضوری مجازی) حاضر باشند و برنامه ریزی های خود را نیز انجام دادیم اما بعد که موج سوم کرونا شکل گرفت اجازه این کار به ما داده نشد. در حال حاضر نیز ما تعدادی از کلاس های دوگان(تلفیقی) را راه اندازی کردیم که تعدادی از دانشجویان در کلاس های درس حاضر می شوند و تعدادی نیز به شکل مجازی این کلاس ها را دنبال می کنند.

به گفته وی، کلاس های دوگان دانشجویان دانشگاه علامه در سه دانشکده راه اندازی شده است و برنامه داریم این کلاس ها توسعه پیدا کنند. در واقع در این کلاس ها تخته های هوشمندی وجود دارد که تعدادی از دانشجویان به شکل مجازی این کلاس ها را پیگیری می کنند و به این ترتیب در جریان فضای کلاس که اساتید و دانشجویان دیگر هستند قرار دارند.

احمدوند تاکید کرد: ۵۳۰ استاد تمام وقت در دانشگاه داریم که ۵۰ درصد آنها جوان هستند و مهارت بالایی در استفاده از فضای مجازی دارند. استادان جوان در کنار استادان پیشکسوت می‌توانند از مهارت‌های خود در عرصه آموزشی و پژوهشی برای پاسخگویی به نیازهای جدید استفاده کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ترم آموزشی نیمسال جاری دانشجویان دانشگاه علامه از دوم اسفند شروع شده است گفت: دانشجویان باید به طور مرتب در ۱۶ جلسه آموزشی حضور داشته باشند و این کلاس ها تا تیرماه ادامه دارد. بنابراین به نظر نمی رسد ترم طولانی در پیش داشته باشیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.