تروریستها عامل فاجعه الحوله

جام جم آنلاین: رییس کمیته تحقیق سوریه اعلام کرد که بر اساس بررسی‌های اولیه ۶۰۰ تا ۸۰۰ تروریست در فاجعه کشتار الحوله سوریه مشارکت داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه  خبری العالم، سرتیپ قاسم جمال سلیمان که مأمور تحقیق درباره کشتار بیش از یکصد نفر در روستای الحوله نزدیک حمص شده است، اعلام کرد که گروه های مسلح تروریست، مرتکب این کشتار شده اند.

وی با بیان اینکه گروه های مسلح تروریست که از خارج از منطقه آمده بودند همزمان با حمله نیروهای امنیتی سوریه دست به کشتار خانواده های صلح جو زدند افزود: مشخص شده است که قربانیان این کشتار از خانواده های صلح جو بودند که حاضر نبودند در برابر دولت قرار گیرند و از تظاهرات و به دست گرفتن سلاح علیه دولت خودداری کرده بودند و با حمله به نیروهای حفظ نظام سوریه مخالف بودند.
 
رییس کمیته تحقیق سوریه تاکید کرد که این گروه‌های تروریستی با هدف ایجاد فتنه و از بین بردن وحدت ملی اقدام به ارتکاب چنین جنایتی کردند.

وی خاطرنشان کرد: تحقیق اولیه بر اساس گفته‌های شاهدان عینی صورت گرفته است که از نزدیک شاهد این فاجعه دردناک بوده اند.

«در فاجعه کشتار الحوله دست کم ۱۰۸ نفر کشته شدند که از میان آنها ۴۹ کودک و ۳۴ نفر زن بودند که با شلیک از فاصله نزدیک کشته شده بودند.»

پس از کشتار الحوله تعدادی از کشورهای منطقه با هماهنگی برخی کشورهای غربی تلاش کردند این فاجعه را به دولت سوریه نسبت دهند تا جایی که بعضی کشورهای غربی اقدام به اخراج سفیر سوریه از خاک خود کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.