تروریست‌های سوریه به بن‌بست رسیده‌اند/ شکل‌گیری بسیج مردمی در سوریه

۰۲خردادماه،

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران گفت: یک ظرفیت انقلابی در سوریه پدید آمده که مانند بسیج در کشور ما یک نیروی مردمی مقتدر است و همان‌طور که “سیدحسن نصرالله” اعلام کرد این ظرفیت می‌تواند بلندی‌های جولان و سرزمین‌های اشغال شده سوریه را از اسرائیل باز پس گیرد.

“حمیدرضا مقدم‌فر” در گفتگو با خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اوضاع سوریه اظهار داشت: اکنون تروریست‌ها در سوریه در حرکت سخت و جنگ داخلی شکست خورده و به بن‌بست رسیده‌اند.

وی با اشاره به استفاده همه ظرفیت‌های نظام سلطه علیه سوریه عنوان کرد: تاکنون تقریباً دو سال از آغاز جنگ داخلی و سخت علیه سوریه قبل و با وجود اینکه تمام ظرفیت‌های نظام سلطه اعم از آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس، کشورهای مرتجع منطقه مانند قطر، عربستان و ترکیه به‌طور مشترک در حال فعالیت علیه نظام سوریه می باشند هنوز موفق به سقوط “بشار اسد” نشده‌اند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران در ادامه افزود: آن‌ها از تمام توان خود در سوریه استفاده کردند و از پیاده کردن نیرو در سوریه تا تسلیح تروریست‌ها و انواع و اقسام عملیات‌های سخت، نیمه‌سخت را انجام دادند، ولیکن ارتش سوریه همچنان اوضاع را در دست دارد.

مقدم‌فر جنگ در سوریه را فراتر از یک جنگ داخلی عنوان کرد و گفت: در سوریه جنگ نرم نیز شکل گرفته است و رسانه‌هایی مانند الجزیره و العربیه با حجم بالایی از عملیات‌های روانی و رسانه‌ای در این ۲ سال علیه سوریه اقدام کردند، ولی هنوز نتوانستند عموم مردم سوریه را با خود همراه کنند.

وی گفت: اکنون خود نظام سلطه نگرانی‌هایی دارد که ممکن است نیروهای تروریستی آموزش داده و رشد داده خودشان که در سوریه حضور دارند در آینده متعرض خودشان شوند و حتی خود نیروهای سلفی و وهابی اکنون به جان یکدیگر افتاده و درگیری‌های شدیدی دارند، که در مواقعی کشته‌های بسیاری هم به جا گذاشته و هر روز نیز ادامه دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه، شکل‌گیری نیرویی مردمی در سوریه را امیدوار کننده دانست و افزود: یک ظرفیت انقلابی در سوریه و در بین مردم پدید آمده که مانند بسیج در کشور ما یک نیروی مردمی مقتدر است که جنگ و مقابله با تروریست را تجربه کرده و همان‌طور که “سیدحسن نصرالله” اعلام کرد این ظرفیت می‌تواند بلندی‌های جولان و سرزمین‌های اشغال شده سوریه را از اسرائیل باز پس گیرد.

مقدم‌فر با بیان اینکه امروز عزمی جدی در مردم سوریه به وجود آمده است، افزود: امروز این اراده و عزم را نیروهای مردمی و نظام سوریه پیدا کرده‌اند تا با قدرت از شهرها و کشور خود دفاع کنند و به دشمنان خود درس فراموش نشدنی بدهند.

وی نتیجه نهایی که در سوریه رغم خواهد خورد را کاملاً به ضرر تروریست‌ها و استکبار دانست و گفت: نتیجه حملات صهیونیست‌ها به سوریه و همچنین حمایت‌های استکبار از تروریست‌ها کاملاً به ضرر آن‌ها بوده و اکنون نیز به دنبال راهی جهت خروج از باتلاق خودساخته در سوریه می باشند.

مقدم‌فر ادامه داد: آنها نه‌تنها نتوانستند حلقه مقاومت را بشکنند، بلکه شرایط سوریه در تمام زوایا به نفع نظام سوریه در حال ادامه است، چرا که جبهه معارض با وجود درگیری‌هایی که در شهرهای مختلف وجود دارد هنوز نتوانسته حتی یک استان را به طور کامل در دست بگیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.