تروریست کره ای داعش سوار بر اسب + عکس

با به وجود آمدن گروه تروریستی داعش ،این گروه تلاشهای زیادی را با تبلیغات و انتشار ویدئوهای خود برای جذب جنگجویان خارجی به طور خاص، و استفاده از آن‌ها در جنگ عراق و سوریه انجام داده اند. افراط گرایانی از فرانسه، هلند،روسیه، انگلیس و در مجموع از ۸۰ کشور جهان در قالب تروریست های خارجی در عراق و سوریه فعالیت می کنند.

تروریست های خارجی داعش

تروریست کره ای در گروه داعش

پاتریک کوکبرن، کار‌شناس امور خاورمیانه در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی لوموند دراین‌باره گفته است: جنگجویانی که از لیبی و چچن وارد صفوف داعش می‌شوند از مهارت جنگی بسیار بالایی برخوردارند. به همین دلیل داعش ترجیح داده است که این گروه را در جبهه‌های جنگ به مناطق حساس اعزام کند. با گسترش نفوذ و کنترل داعش بر مناطق گسترده‌ای از عراق و سوریه، این گروه به افراد تکنسین و کار‌شناس در زمینه‌های مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات و افرادی که به زبان‌های خارجی مختلفی مسلط هستند، نیاز بیشتری پیدا کرده است.

این کارشناس از نظر تخصص این افراد در عرصه تکنولوژی می گوید: نیروهایی که از کشورهای غربی به داعش ملحق می‌شوند، تمام نیازهای داعش در زمینه‌های فنی مربوط به تکنولوژی ارتباطات را برآورده می‌کنند.

شاید یکی از مهم‌ترین راز‌های داعش در به‌کارگیری جنگجویان خارجی از نظر تبلیغاتی، تلاش برای اثبات این نظریه است که این گروه اهدافی فرا‌تر از عراق و سوریه دارد. این تشکیلات تندرو می‌خواهد به عقاید خود رنگی جهانی دهد و بر اساس این باور نام گروه را دولت اسلامی انتخاب کرده است.

روزنامه گاردین نوشت: سازمان ملل متحد می گوید تعداد افرادی که از کشورهای مختلف جهان برای مبارزه در عراق و سوریه به گروه های تروریستی می پیوندند بی سابقه است و برخی از این افراد اهل کشورهایی هستند که پیش تر هیچ ارتباطی با گروه های تروریستی نداشته اند.

براساس گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد، افرادی از بیش از ۸۰ کشور جهان به داعش و گروه های مشابه پیوسته اند اما فهرستی از این کشورها در این گزارش درج نشده است.

ممتاز نیوز
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.