ترور سران حماس با کمک ساعت‌های اهدایی امیر قطر

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

منابع آگاه خبر دادند در مسافرت اخیر امیر قطر iبه نوار غزه، مکان استقرار تعدادی از سران اصلی جنبش حماس شناسایی شده است.

به گزارش تفسیری مشرق، اطلاعات موثق حاکی از آن است که در جریان مسافرت اخیر شیخ حمد، امیر قطر و موزه، همسرش iبه نوار غزه،‌ اهداف و مکان‌های تعدادی از شخصیت‌های اصلی جنبش حماس مشخص شد.

 به نوشته فارس، این اطلاعات موثق حاکی از آن است که امیر قطر در این مسافرت iبه رهبران حماس ساعت‌ها و خودکارهایی را اهدا کرده که حاوی تجهیزات ارتباطی با ماهواره‌های اسرائیلی بوده که iبه کمک آن می‌توان اماکن حضور این رهبران را مشخص کرد.

 
ترور «احمد الجعبری»‌ از فرماندهان ارشد گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی [حماس] توسط جنگنده‌های اسرائیلی، iبه کمک این تجهیزات صورت گرفته که iبه طور آشکارا مشارکت قطر در این عملیات را نشان می‌دهد.

 
این اطلاعات حاکی از آن است که هدف از تحرکات اخیر قطر، ‌انتقال اهالی غزه iبه اردن پس از سرنگونی «عبدالله دوم» پادشاه اردن است.

خیانت امیر قطر در کمک iبه جنایت اسرائیل 

روز پنجشنبه هم یک مقام مسئول دیپلماتیک اروپایی iبه هفته‌نامه فلسطینی «المنار» iبه نقل از منابع رسانه‌ای و سیاسی اسرائیلی گفت: تل آویو برای تجاوز تازه iبه غزه و ترور «احمد الجعبری» یکی از فرماندهان نظامی جنبش حماس زمینه‌سازی کرده بود و iبه اقداماتی برای جلب حمایت و پشتیبانی آمریکا برای این حمله، مبادرت ورزیده بود.

بر اساس این گزارش تفسیری، ۱۲ ساعت پیش از ترور جعبری، اسرائیل iبه دولت آمریکا اعلام کرده بود که قصد دارد یکی از اهداف حیاتی را در غزه نشانه بگیرد و واشنگتن نیز از این اقدام استقبال کرده بود.

علاوه بر این، دفتر نخست وزیری اسرائیل مکالمه‌ای با امیر قطر و نخست وزیر آن برقرار کرده و طی این گفت‌وگو مسئله آتش‌بس در نوار غزه را طرح کرده بود.

منبع آگاه دیپلماتیک اروپایی اظهار داشت: دفتر نخست وزیری نتانیاهو از تلاش‌های قطر در این جهت قدردانی کرد.

وی افزود: پس از ترور جعبری، رئیس دفتر نتانیاهو بار دیگر با امیر شیخ‌نشین قطر تماس گرفت و از آن خواست تا iبه منظور جلوگیری از بروز تحولات خطرناک در منطقه، برای آتش‌بس وارد عمل شود.

به گفته این مقام مسئول اروپایی، دوحه نیز بلافاصله تماس‌هایی با قاهره و رهبران حماس برقرار کرد و خواستار آرام سازی اوضاع شد. با این توجیه که آنچه اتفاق افتاده دیگر همه شده و نباید iبه این درگیری‌ها دامن زد. اما شاخه نظامی حماس و بعضی رهبران سیاسی آن، این درخواست قطر را رد کردند و حتی بعضی از آنها خواستار قطع رابطه با دوحه شدند زیرا حکام آن در واقع مزدور و مجری طرح‌های اسرائیل می باشند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.