ترور نافرجام یک مقام ارشد افغانستان از سوی فرستاده جعلی طالبان

۱۷م آذر ،

رئیس سازمان اطلاعات افغانستان که از سوی فرستاده جعلی صلح طالبان مورد سوءاستفاده قرار گرفت، جان سالم به در برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسدالله خالد، رئیس سازمان اطلاعات افغانستان از توطئه ترور توسط فرستاده جعلی صلح از سوی طالبان جان سالم به در برد.

این مهاجم ظاهرا حامل پیامی از سوی طالبان بود که به محض دیدار با رئیس سازمان اطلاعات افغانستان در اتاق مهمان سازمان اطلاعات خود را منفجر کرد.

برهان الدین ربانی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان نیز اکتبر سال ۲۰۱۱ میلادی با چنین اقدامی از سوی فرستاده جعلی صلح از سوی طالبان کشته شد.

پلیس و نیروهای امنیتی افغان به شدت مورد هدف حملات طالبان قرار دارند؛ امری که دولت افغانستان را با این نگرانی مواجه کرده که پس از خروج نیروهای ناتو در سال ۲۰۲۲ از این کشور آیا این حملات گسترش می‌یابند یا خیر.

«ایمل فیضی»، سخنگوی حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان به خبرگزاری فرانسه گفت: رئیس سازمان اطلاعات افغانستان تحت عمل جراحی قرار گرفته اما زندگی‌اش در خطر نیست.

پیشتر طالبان اعلام کرده بود که در جریان این حمله انتحاری،‌ وضعیت رئیس سازمان اطلاعات افغانستان است و وی در کما به سر می‌برد.

کرزای نیز به شدت این “حمله وحشیانه” را توسط تروریست‌ها، محکوم کرد. همچنین در جریان این انفجار انتحاری، تنی چند از مقام‌های اطلاعاتی افغانستان هم زخمی شدند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.