ترور ناکام نماینده آیت الله سیستانی

جام جم آنلاین: ۸ کشته و ۸۸ زخمی در انفجارهای مساجد شیعیان در کرکوک و ترور ناکام آیت الله سیستانی در شهرک صدر از آخرین خبرهای امنیتی عراق به شمار می رود.


 شهر کرکوک روز گذشته شاهد چندین انفجار بود. بنا بر اعلام منابع امنیتی و بیمارستانی کرکوک ظهر روز گذشته برخی مساجد شیعه در شهر کرکوک هدف ۶ انفجار قرار گرفت.

بر اثر این انفجار که در جریان اقامه نماز جمعه رخ داد دست کم ۸ نفر کشته و ۶۷ تن دیگر زخمی شدند. این انفجارها در مسجد امام علی، حسینیه “خزعل التمیمی” و حسینیه “المصطفی” به وقوع پیوست.

به گفته شاهدان عینی، شدت انفجارها به حدی بود که خودروها و ساختمان های نزدیک محل حادثه آسیب بسیاری دیدند و تکه اجساد قربانیان به اطراف پرتاب شده بود.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است. برخی رسانه های عراقی آمار تلفات انفجارهای روز گذشته عراق را ۸ کشته و ۸۸ زخمی اعلام کرده اند.

از سوی دیگر خبرگزاری براثا به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد: “الشیخ علی الشویلی” نماینده آیت الله سیستانی در شهرک صدر در شرق بغداد عصر روز پنجشنبه از یک عملیات ترور نجات پیدا کرد.

علی الشویلی عصر پنجشنبه در منطقه “الجوادر” در شهرک صدر از سوی افراد مسلح که سلاح هایشان مجهز به سیستم صداخفه کن بود هدف تیراندازی قرار گرفت.

تروریست ها که در جریان این عملیات از موتورسیکلت استفاده می کردند پس از ناکامی خود در ترور نماینده آیت الله سیستانی به منطقه ای نامعلوم فرار کردند. تحقیقات پلیس درباره این حادثه ادامه دارد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.