ترویست‌ها با ایجاد رعب مقاومت دانشجویان سوری را هدف گرفته‌اند

۲۸م دیماه ،

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشگاه‌های قم در محکومیت اتفاق تروریستی در دانشگاه حلب

در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم تاکید شد: هدف قراردادن دانشگاه‌ها با نیت ایجاد رعب و وحشت در میان دانشجویان و دانشگاهیان و حدف سرمایه‌های انسانی آینده سوریه است و دشمنان به خوبی می‌دانند ملتی که جوانان آن مقاومت را تجربه کند، هیچ‌گاه تسلیم نخواهد شد.

به گزارش حوزه دانشگاهممتازنیوز، بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم در محکومیت اتفاق تروریستی در دانشگاه حلب سوریه به شرح زیر است:

فاجعه تروریستی شهادت بیش از ۸۰ نفر از دانشجویان شهر مقاوم حلب در سوریه، بار دیگر آزمونی شد برای نشان دادن ماهیت واقعی مدعیان دموکراسی و حقوق بشر در سوریه و حامیان غربی و عربی آنان، در حالی که برابر همه قوانین و کنوانسوسیون‌های بین المللی مراکز علمی و دانشگاهی، از مصونیت ضمنی در برابر تهاجم برخوردارند، تروریست‌های سلفی وارداتی و دست پروده‌های سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی غرب با این جنایت، در واقع از نمایندگان اصلی فرهنگ و اندیشه ملت سوریه یعنی دانشجویان انتقام گرفتند.

ما دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی استان قم ضمن محکومیت این اتفاق تروریستی، نکاتی را در این خصوص یاد آور می‌شویم:

۱٫ مقاومت دو ساله ملت و ارتش سوریه در برابر تروریسم وارداتی توانسته است همه معادلات از پیش تعیین شده سیاستمداران پشت پرده این حوادث که مجموعه‌ای از استکبار غرب با همراهی ارتجاع منطقه است را رسوا نموده و علیرغم بهره‌مندی جبهه استکبار از توپخانه عظیم رسانه‌ای و طرح‌های گسترده امنیتی و عملیات روانی، به تدریج آن‌ها را وادار به دست زدن به اقدامات این چنینی نموده است.

۲٫ بدون شک هدف اصلی استکبار از این تهاجم گسترده ایجاد فرسایش روانی و تسلیم نمودن ملت سوریه و در نهایت در هم شکستن محور مقاومت علیه صهونیسم بین‌الملل است. هدف قراردادن دانشگاه‌ها با نیت ایجاد رعب و وحشت در میان دانشجویان و دانشگاهیان و حدف سرمایه‌های انسانی آینده سوریه است. چرا که دشمنان سوریه به خوبی دریافته‌اند، ملتی که جوانان آن باور به مقاومت را عملاً تجربه کند، در آینده نیز هیچ‌گاه تسلیم نخواهد شد.

۳٫ اکنون که عقاید  سست سلفی و شعارهای آزادی بخشی و حقوق مردم دست مایه اقدامات تروریستی قرار گرفته ولی نتوانسته منافع استکبار را فراهم کند و صحنه درگیری و نیات و عملکرد طرفین فتنه در سوریه روشن و آشکار شده است، بر همه نخبگان جهان به خصوص نخبگان دنیای اسلام اعم از نخبگان فرهنگی و سیاسی و صاحبان رسانه فرض است تا با استفاده از فرصت تجدید ناپذیر فعلی در این خصوص روشنگری نمایند

۴٫ همانگونه که مسئولین نطام جمهوری اسلامی در مسائل مشابهه جهان اسلام مانند قضایای بحرین، لبنان و فلسطین بارها اعلام کرده‌اند،معتقدیم تنها راه حل بحران در این کشورها راهبرد هر شهروند یک رای و برگزاری انتخابات ملی است. لذا از صاحبان اندیشه و قلم و اصحاب رسانه می‌خواهیم با مطرح کردن همان شعار دموکراسی که بهانه ایجاد چنین فتنه‌ای در سوریه شده است، ضمن خنثی کردن تبلیغات دشمنان مقاومت آنان را وادار به پذیریش حقوق ملت سوریه نماید.

در پایان بار دیگر جنایت حمله تروریستی به دانشگاه حلب که منجر به شهادت ده‌ها نفر از دانشگاهیان و دانشجویان گردید را محکوم نموده و  ضمن عرض تسلیت به ملت به وی‍‍‍‍ژه جامعه علمی و دانشجویان سوریه، به مصداق آیه شریفه “فاستقم کما امرت”ْ آنها را به ادامه راه شهدای مقاومت توصیه می کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.