ترویج فرهنگ رضوی یکی از اولویت‌های مسئولان فرهنگی است

ترویج فرهنگ رضوی یکی از اولویت‌های مسئولان فرهنگی است

سیدعلیرضا سجادپور:

ترویج فرهنگ رضوی یکی از اولویت‌های مسئولان فرهنگی است

معاون امور فعالیتهای سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی گفت: یکی از حرکت‌های مبارک و خوب در عرصه فرهنگ و هنر کشور، برگزاری جشنواره فیلم مستند و فیلمنامه رضوی است؛ که منجر به گسترش و ترویج این فرهنگ در همه شاخه‌های فرهنگی و هنری کشور شده است.

تاریخ : جمعه ۲۴ شهریور ساعت ۱۲:۲۲

سیدعلیرضا سجادپور در گفتگو با ستاد خبری هفتمین دوره جشنواره فیلم مستند و فیلمنامه رضوی افزود: خوشبختانه فرهنگ رضوی و تولید آثاری با این محوریت، رشد خوبی پیدا کرده است؛ به گونه‌ای که در چند سال گذشته شاهد آثار خوبی در این باب بوده‌ایم.
وی با اشاره به لزوم همکاری بیشتر همۀ نهادهای فرهنگی و نهادهای مرتبط با فرهنگ رضوی در برگزاری این جشنواره اضافه کرد: برگزاری جشنواره رضوی از سالیان گذشته با حمایت کامل همۀ نهادهای فرهنگی زیربط مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین تمامی مقام‌های منطقه‌ای و مذهبی به حرکتی پایدار و ریشه‌ای مبدل شده و توانسته است مخاطبین گسترده‌ای را از سراسر کشور جذب کند.
سجادپور ادامه داد: اگر چه جایگاه و مرقد مبارک امام رضا (ع) در مشهد مقدس واقع شده؛ اما بازتاب انوار متعالی این منشاء نور، بر ذهن و دل همۀ ایرانیان در چهار گوشۀ کشور طنین‌انداز است؛ به همین جهت، ایرانیان در سراسر کشور، یکی از مهمترین آرزوهای‌شان زیارت و البته زیارت مکرر حرم امام رضا (ع) است؛ در این راستا، بی‌جهت نیست که مهمترین اتفاقات زندگی همۀ ما، با زیارت این امام بزرگوار پیوند خورده است.
معاون امور فعالیت‌های سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی یادآور شد: طبیعی است که وجود نازنین امام رضا (ع) که در عمق زندگی ما قرار دارد، باید در هنر و فرهنگ کشور هم نمود خوب و مناسبی داشته باشد؛ لذا جشنوارۀ فیلم مستند و فیلمنامه رضوی، ویترینی برای ارائه یک نمود خوب از ارادت به آستان مقدس امام هشتم شیعیان در فرهنگ اسلامی ما خواهد بود.
سجادپور ادامه داد: خوشبختانه حتی در آثار سینمایی هم که سخت‌ترین و پیچیده‌ترین فعالیت‌های فرهنگی در همه جای دنیا محسوب می‌شود، فرهنگ رضوی و تولید آثاری با این فرهنگ، رشد و مسیر خوبی پیدا کرده، آنچنان که در سال‌های گذشته شاهد آثار خوبی در این باب بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه هر سال، یک یا دو فیلم سینمایی با موضوع فرهنگ رضوی وارد چرخۀ اکران سینماهای کشور می‌شود گفت: این تولیدات جدا از تولیدات مکرری است که در عرصه‌های دیگر به‌ویژه در عرصۀ فیلم کوتاه و مستند وجود دارد؛ از آنجا که سینما به عنوان ویترین و پیشانی فعالیت‌های هنری جهان امروز محسوب می‌شود، اشاعۀ فرهنگ رضوی در آثار سینمایی، جای بسی امید بخشی است؛ لذا برگزاری مسابقه فیلمنامه‌نویسی با محوریت فرهنگ رضوی می‌تواند کمک شایانی به گسترش این فرهنگ در عرصه سینما باشد؛ چرا که استعدادهای تازه و پرانرژی از همه جای دنیا خواهند توانست ایده‌ها و ارادت خود را با این موضوع بازتاب دهند.

این مسئول سینمایی کشور افزود: همواره یکی از اولویت‌های جدی ما به عنوان مدیران و مسئولان سینمایی کشور، ترویج فرهنگ رضوی بوده و به همین جهت است که در سال‌های گذشته، همیشه شاهد اکران چند فیلم با موضوع رضوی بوده‌ایم؛ لذا امیدواریم این حرکت مبارک، گسترش و توسعه پیدا کند؛ چرا که هر چقدر فرهنگ رضوی در کشور توسعه و تعمیق یابد، به همان اندازه، فرهنگ جامعۀ ما ارتقاء خواهد یافت.
به گفتۀ معاون امور فعالیت‌های سینمایی، سمعی و بصری سازمان سینمایی کشور، گسترش فرهنگ رضوی سبب برکت و تاثیرگذاری، در همۀ ساحت‌های زندگی، به‌ویژه فرهنگ در کشور خواهد شد.

کد خبر: ۴۶۱۶۶

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.