ترکان: دستاوردهای افتخارآمیز حوزه فضایی ایران بیشتر می گردد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

اکبر ترکان سرپرست سازمان فضایی ایران با اشاره به دستاوردهای افتخارآفرین کشور در حوزه فضایی تاکید کرد: با وجود اقدامات در حال انجام و برنامه‌هایی که در این زمینه طراحی شده است به زودی به دستاوردهای افتخارآمیز بیشتری در حوزه فناوری فضایی خواهیم رسید.
 
 
اکبر ترکان که بعد از ظهر امروز با حکم رئیس جمهور به سرپرستی موقت سازمان فضایی ایران منصوب شد، در مراسم معارفه خود به نقاط قوت حوزه فضایی کشور اشاره کرد و گفت: سازمان فضایی ایران دستاوردهای افتخارآفرینی برای کشور داشته و برنامه های ارزشمند و شایسته ای برای آینده ایران طراحی کرده که در دست اجرا است.
 
وی با اشاره به اولین گام های موفقیت های ایران در حوزه هوا فضا به ساخت اولین موشک ایرانی با عنوان عقاب اشاره و تصریح کرد: زمانیکه مدیرعامل سازمان صنایع دفاعی شدم گروه موشکی را در این سازمان با همکاری تیمسار نوروزی فر پایه ریزی کردیم که موشک های ناصحات، زلزال و عقاب دستاوردهای آن زمان است.
 
ترکان با اشاره به زمانی که وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز بود، گفت: با جابجایی ها و تغییر ساختار این وزارتخانه در آن زمان مرکز تحقیقات ماهواره برای تولید پرتاب ماهواره یک ترانسپوندری با موشک ایرانی از جمله برنامه هایمان بود اما امروز به دستاوردهای افتخارآمیزی همچون پرتاب کپسول زیستی به فضا و بازیابی آن رسیده ایم.
 
سرپرست سازمان فضایی ایران با تاکید بر دستیابی به دستاوردهای تازه و ارزشمند در این حوزه با تغییر ساختار در این بخش از حمید فاضلی سرپرست سابق این سازمان برای ادامه همکاری دعوت به عمل آورد.
 
وی که بر اساس احکامی جداگانه به سرپرستی موقت دبیرخانه جنبش عدم تعهد، شورای عالی امور ایرانیان و معاونت امور بین الملل ریاست جمهوری نیز منصوب شده است، از مسئولان قبلی این سازمان ها نیز دعوت به همکاری کرد و گفت: برای تجدید ساختار و تهیه پیشنهادهای مربوطه برای ارائه به رئیس جمهور نیازمند یاری و تبادل نظر هستم.
 
به گزارش مهر، حسن روحانی که پیش از این اکبر ترکان را به سمت دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منصوب کرده بود، امروز در احکام جداگانه وی را به عنوان سرپرست موقت سازمان فضایی و سرپرست موقت شورای عالی امور ایرانیان، سرپرست معاونت امور بین الملل ریاست جمهور و دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب کرد تا وی ظرف مدت دو ماه پیشنهادهای لازم را برای اصلاح ساختار و مدیریت هماهنگ این واحدها به رئیس جمهور ارائه دهد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.