ترکیه بهتر است به جای اتهام به ایران جوابگوی حضور نیروهای خود در سوریه باشد

۳۰اردیبهشت،

عضو هیات‌ رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: ترکیه بهتر است به جای متهم کردن جمهوری اسلامی ایران در قبال درجه‌داران و افسران ترکیه که در زندان‌های سوریه محبوس شده‌اند پاسخگو باشد.

محمد‌حسن آصفری نماینده اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و همچنین موضع‌گیری‌های وی در خصوص ایران گفت: ترکیه در حال طی مسیر اشتباهی است که مطمئا این مسئله پیامدهای بدی را برای این کشور در پی خواهد داشت.
 
وی با اشاره به این مطلب که حمایت از تروریست ها امروز در تمام دنیا محکوم است، ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم دولت ترکیه از یک سو طارق الهاشمی که در بمب‌گذاری‌های عراق نقش داشته و یک متهم برای دولت عراق است را پناه می‌دهد و از طرف دیگر معارضین و تروریست ها را حمایت می‌کند و با در اختیار قرار دادن امکانات برای تروریست ها به دنبال تشدید ناآرامی ها در منطقه است.
 
آصفری تصریح کرد: ترکیه همچنین اجازه استقرار موشکهای پاتریوت از سوی رژیم صهیونیستی در مرزهای خود را صادر می‌کند که اینگونه تحرکات نشانه پیمودن مسیر اشتباه از سوی این دولت است.
 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به انفجارهای اخیر ترکیه گفت: انفجارهایی که در یکی از شهرهای ترکیه اتفاق افتاد بیانگر این مسئله است که آتش فتنه اندک اندک به ترکیه سرایت می‌کند.
 
وی با اشاره به این مطلب که دولت ترکیه باید از حمایت تروریست‌ها دست بردارد، ادامه داد: حمایت از تروریست‌ها برای ترکیه مشکلاتی را به وجود خواهد آورد، به عنوان مثال سلاحهایی که از سوی این دولت در اختیار معارضین قرار می‌گیرد به سادگی قابل جمع‌آوری نبوده و سبب ناآرامی در منطقه خواهد شد.
 
نماینده اراک با اشاره به اظهارات اردوغان در مورد دخالت ایران در سوریه بیان کرد: ترکیه بهتر است به جای متهم کردن جمهوری اسلامی ایران پاسخ دهد که اشخاصی که در زندان های سوریه با عنوان درجه‌داران و افسران ترکیه زندانی می باشند آنجا چه می‌کنند.
 
وی در پایان اظهار‌داشت: همه اسناد و شواهد براین مسئله گواه است که مداخله‌گران و مسبب سلب‌آسایش ملت سوریه، دولت ترکیه، قطر و کشورهایی از این دست می باشند که اهداف صهیونیستها و غرب را خواسته یا ناخواسته دنبال می‌کنند.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.