ترکیه : به تروریست‌های پ‌ک‌ک در سوریه حمله می کنیم

جمعه ۶ مرداد – ۱۰:۵۴:۴۳ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه هشدار داده است که آنکارا می‌تواند به تروریست‌های حزب کارگر کردستان (پ‌ک‌ک) در سوریه حمله کند.
به گزارش آریا ، اردوغان روز چهارشنبه (۴ مرداد، ۲۵ ژوئیه) در مصاحبه با تلویزیون ترکیه گفت:” در شمال سوریه پنج استان به کردها و سازمان تروریستی‌ آن‌ها اختصاص داده شده است.”
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا آنکارا پس از حمله به خاک ترکیه به شورشی‌های فراری حمله خواهد کرد یا خیر، گفت که در مسئله حمله ” هیچ جای بحثی نیست، این یک امر مسلم است.” “هدف همین است، این همان کاری است که باید انجام شود”؛ اردوغان این اظهارات را در نشست امنیتی مقام‌های ارشد ترکیه به ریاست نخست وزیر این کشور در آنکارا بیان کرد.
در بیانیه‌ای که پس از این نشست برگزار شد آمده است: “فعالیت‌های سازمان تروریستی جدایی‌طلب پ‌ک‌ک در کشور ما و کشورهای همسایه پیش از این مورد بحث قرار گرفته است.”
نشست امنیتی مقام‌های ارشد ترکیه در پی آن برگزار شد که گروه اتحادیه دموکراتیک کردستان، شاخه پ‌ک‌ک در سوریه سه روستا در شمال این کشور را در اختیار گرفتند.
احمد داود اغلو، وزیر خارجه ترکیه ، نجدت اوزل، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه و بشیر آتالی معاون نخست وزیر ترکیه و چند تن از سران عالی رتبه دیگر نیز در جلسه روز چهارشنبه حضور داشتند.
در همین حال، ارتش ترکیه روز چهارشنبه (۴ مرداد) اعلام کرد که نظامیان این کشور دست کم ۱۵ تن از اعضای پ‌ک‌ک را در جریان درگیری‌ها در نزدیک مرز عراق کشتند.
همچنین یکی از مقامات ترکیه که خواست نامش فاش نشود روز چهارشنبه گفت آنکارا تا اطلاع ثانوی مرز ترکیه با عراق را مسدود می‌کند.
گروه جدایی‌طلب تروریستی پ‌ک‌ک از سال ۱۹۸۴ عملیات مسلحانه خود را با هدف جدایی منطقه کردنشین جنوب شرق ترکیه، علیه دولت این کشور آغاز کرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۷۱۰۵۴۴۳۹۶۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.