ترکیه در غم امام حسین (علیه السلام) عزادار شد

۰۴م آذر ،

آنکارا / واحد مرکزی خبر (گزارش تصویری دارد) /۸/۴
مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در شب تاسوعای حسینی با حضور گسترده شیعیان و دوستداران اهل بیت در مساجد و حسینیه های شهرهای ترکیه برگزار شد.
به گزارش واحد مرکزی حبر از استانبول ؛ هزاران نفر از شیفتگان اهل بیت از ملیت های مختلف در شب تاسوعا با حضور در این مراسم به سینه زنی پرداختند و بر مصائب سالار کربلا و اصحاب آن حضرت گریستند.
در جمع عزاداران علاوه بر شیعیان ، ده ها نفر از شهروندان محتلف ترکیه از مذاهب دیگر نیز حضور داشتند.
مسجد زینبیه در استانبول هر سال در ماه محرم شاهد بیشترین حضور شیفتگان اهل بیت است و این در حالی است که این مسجد همیشه از نظر حضور گسترده مومنان در آن، مورد توجه بوده است.
همچنین مساجد دیگری در شهرهای ازمیر در غرب ، الازیق دیاربکر ، حاتای وانو آنکارا از شهرهایی می باشند که ارادتمندان امام حسین (علیه السلام) در آن عزاداری می کنند.
مراسم روز علی اصغر که با حضور مادرانی که فرزندان خود را با سربندهای سبز و قرمز یا مهدی ، یا زینب و یا امام حسین (علیه السلام) مزین کردنده اند از برنامه هایی است که هر سال در استانبول با شکوه ویژه ای برگزار می گردد.
از آن جا که بر اساس تقویم ترکیه ، روز عاشورا نسبت به دیگر کشورها یک روز زودتر برگزار می گردد ، امروز در مراسم ویژه ای که در شهر استانبول و آنکارا و دیگر شهرها برگزار خواهد شد مردم در غم اباعبدالله الحسین بر سر و سینه می زنند و دسته های عزاداری به راه می اندازند.
دیشب نیز مردم مسلمان ترکیه در استانبول با سینه زنی و حرکت به سوی مساجد در عزای اهل بیت بر سر و سینه زدند.
گفتنی است امسال در مراسم عاشورای شهر استانبول نمایندگانی از کشورهای دیگر شرکت می کنند که علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز به نمایندگی از کشورمان درآن حضور خواهد یافت.
۲۶۶


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.