ترکیه مسئول جان چهار زائر ایرانی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری وضعیت زائران ایرانی گفت: ما دولت ترکیه را مسئول جان زائران ایرانی می دانیم چراکه شورشیانی که ۱۴۸ ایرانی را ربوده اند، مورد حمایت مستقیم ترکیه هستند.

مهدی دواتگری نماینده عجب شیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ۱۴۸ ایرانی ربوده شده در سوریه گفت: پیگیری‌های دیپلماتیک برای آزادی این زائران ادامه دارد که از میان می‌توان به حضور دبیر شورای عالی امنیت‌ملی در سوریه و حضور وزیر امورخارجه در ترکیه نام برد.
 
وی در ادامه افزود: ما دولت ترکیه را مسئول جان ۱۴۸ زائر ایرانی می‌دانیم چرا که این افراد توسط شورشیان که مورد حمایت مستقیم ترکیه هستند، ربوده شده اند.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین تصریح کرد: ما انتظار داریم دستگاه دیپلماسی طبق کنوانسیون ژنو، آزادی زائران ایرانی را پیگیری  کند تا شاهد تکرار سرنوشت دیپلمات‌های ربوده شده در لبنان نباشیم.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: دستگاه دپلماسی بعد از تعطیلات مجلس، گزارشی از مجموع اقدامات خود برای آزادی ۴۸ زائر ایرانی ربوده شده در سوریه و ۷ عضو هلال احمر در لیبی ارائه می کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.